نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 16:36

مبلغ نهایی سفر حج تمتع سال آینده هنوز مشخص نشده است

کرمانشاه- مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه گفت: مبلغ نهایی سفر حج تمتع سال آینده هنوز مشخص نشده است.

سعید کریمی خو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نزدیکی اعزام حجاج به سفر حج پس از انتخاب کاروان‌ها توسط زائران اقدامات و تمهیدات لازم برای اعزام آنها دنبال خواهد شد.

وی افزود: در مرحله نخست و پیش از اعزام حجاج به سفر حج تأیید پزشکی مورد نیاز است که بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های مربوطه تمامی حجاج باید در این مرحله مورد تأیید قرار بگیرند و پس از این مرحله حجاج وارد مراحل دیگر از جمله آموزش اعمال می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل کثرت اعمال در ابتدای سفر حج تا انتهای این سفر به منظور به جا آوردن این اعمال کسب آموزش‌های لازم که بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه به صورت حضوری و مجازی خواهد بود، ضروری است.

کریمی خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت قیمت ارز و به دلیل وابستگی ارائه خدمات به کشور میزبان، مبلغ سفر و اعزام حجاج هنوز به طور رسمی مشخص نشده اما بر اساس بررسی‌ها قیمت‌ها نسبت به سال‌های پیش هزینه این سفر افزایش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: افرادی که در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ برای اعزام به سفر حج ثبت نام کرده‌اند اما امسال به دلایل مختلف شرایط مسافرت ندارند با فروش فیش‌های خود می‌توانند سایر افرادی که به لحاظ مالی وضعیت مناسب‌تری دارند جایگزین کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام افرادی که شرایط مطلوبی برای سفر به حج را دارند، گفت: بر اساس فتوای برخی از مراجع تقلید افرادی که شرایط مناسب و مطلوبی در همه جهات دارند منتظر فراخوان عمومی نباشند و با خرید فیش‌های افرادی که در حال حاضر توانایی اعزام ندارند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: فیش‌های قابل فروش در دفاتر حج و زیارت ارائه خواهد شد اما در تعیین هزینه‌های پیشنهادی صاحبان فیش سازمان حج و زیارت دخالتی نخواهد داشت و به صورت توافقی بین صاحبان فیش و خریدار صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046415

مهمترین اخبار ایران و جهان: