نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 23:55

استاندار تهران: طرح نهضت ملی مسکن در روستاها اولویت دارد/ ایجاد بندرخشک، موجب تحول شهریار می‌شود

استاندار تهران با بیان آنکه طرح نهضت ملی مسکن در روستاها را باید با اولویت در نظر گرفت، گفت: ایجاد بندر خشک در شهریار نیز یکی از مسائلی است که می‌تواند موجب تحول این شهرستان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، جلسه شورای اداری شهرستان شهریار با حضور استاندار تهران، نماینده مجلس شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد، امام جمعه، فرماندار شهریار و جمعی از مسؤولان و مدیران شهرستانی عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان شهریار برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری، امام جمعه شهریار ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و میلاد امام زمان (عج) اظهار کرد: از ویژگی‌های جامعه مهدوی گسترش معنویت است و باید تلاش کنیم مشکلات را حل کرده، معروفات را گسترش داده، امید را در جامعه احیا و القا کنیم و ایثار و فداکاری را نشر داده و حقوق اجتماعی را رعایت کنیم.

وی گفت: شهرستان شهریار بزرگترین جمعیت کشور از لحاظ جمعیتی و تراکم دانش‌آموزی است و بیش از یک میلیون جمعیت دارد و بار بسیاری از مشکلات استان را بر دوش می‌کشد و باید در ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی، دینی و آموزشی نگاه ویژه داشت.

حسین حق وردی، نماینده مردم شهرستان‌های غرب استان تهران در ادامه افزود: بحث اداری شهرستان نیازمند توجه است و این ساختار اداری جوابگوی جمعیت مردم نیست و موضوع فرمانداری ویژه به‌طور کامل اجرا نشد و تعدادی از مدیران لازم است به مدیرکل ارتقا یابند.

وی درخصوص تخصیص سرانه‌ها گفت: سرانه‌های موجود متناسب نرخ رشد جمعیت نیست و با بهره‌برداری بیمارستان امام خمینی (ره) باز هم سرانه‌های درمانی پایین بوده و این موضوع عادلانه اختصاص پیدا نکرده است.

نماینده مجلس با تاکید بر زیرساخت‌های توسعه‌ای افزود: جاده‌های غرب استان از جاده‌های پرتردد کشور است و گاهی اوقات بیش از ۵۰۰ هزار تردد در آن ثبت می‌شود و انتظار داریم بحث حمل‌ونقل و مترو به سرانجام برسد.

حق‌وردی با اشاره به کمبود آب و نیاز به پساب تصفیه خانه پیروز بهرام، خاطرنشان کرد: بر اثر برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی، چاه‌ها و قنات‌ها خشک شده و اکثر روستاها و شهرها با کمبود آب مواجه‌اند و فرونشست زمین در غرب استان مسئله‌ای است که با آن روبرو هستیم.

وی در ارتباط با باغداری و زمین‌های کشاورزی شهرستان شهریار گفت: در زمینه باغات و کمک به کشاورزان درست عمل نکردیم درحالی که قانون موجود ظرفیت‌هایی برای حفظ باغات در نظر گرفته اما در عمل انجام نشده است.

امیرعباس شفیع زاده، فرماندار شهریار با بیان اینکه شهریار در دهه ۶۰ با جمعیت ۴۸ هزار نفر شهرستان شد و مهاجرت‌های بسیاری داشته، اظهار کرد: افزایش زیرساخت‌ها در حوزه‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی مورد توجه است، بیمارستان امام خمینی (ره) تا عید فطر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت اما با افتتاح این بیمارستان بازهم سرانه پایینی از تخت‌های بیمارستانی در اختیار داریم.

علیرضا فخاری، استاندار تهران در ادامه با اشاره به اینکه نباید منتظر بود مشکلات شهرستان به دست دیگران حل شود و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های شکل‌گیری یک استان، بحث جمعیت بالای یک میلیون نفر است اما سایر مولفه‌ها، پیشرفت‌ها و تغییرات را باید نظر قرار داد.

استاندار تهران ادامه داد: شهریار در حال رشد و توسعه است و باید به زیرساخت‌ها توجه شود و مسؤولان حوزه آب در تامین آب تلاش و برنامه‌ریزی کنند تا نسل بعد هم بتوانند از آب استفاده کنند و بر مدیریت مصرف آب، اصلاح الگوی مصرف و تفکیک آب شرب و غیرشرب نظارت شود.

فخاری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در روستاها را باید با اولویت در نظر گرفت، افزود: کاربری‌ اراضی با توجه به قانون قابل تغییر و مسؤولیت آن نیز برعهده جهادکشاورزی است و برخی نیز دنبال سودجویی هستند، بخش بزرگی از اقتصاد در اختیار دلال‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در نظام شورای اداری باید در کنار مشکلاتی مانند مسکن، کم‌آبی، حمل و نقل و آلودگی، راهکار هم ارائه داد و میزان رضایتمندی مردم را با خدمت‌رسانی افزایش دهیم.

استاندار تهران گفت: نظام مسائل شهرستان باید درست استخراج و از نخبگان، جوانان و پایان‌نامه‌ها برای طرح مسئله و راهکار آن استفاده شود، توجه به صنایع پایین دستی حوزه کشاورزی و ایجاد بندر خشک در شهریار نیز یکی از مسائلی است که می‌تواند موجب تحول این شهرستان شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1069059

مهمترین اخبار ایران و جهان: