نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 17:41

تبعیض در آموزش و پرورش سم مهلک است

خلخال- امام جمعه شهرستان خلخال گفت:‌ تبعیض در نظام آموزش و پرورش سهم مهلک است و مسئولان باید از آن پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال اظهار کرد: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آموزش‌دیده و با تجربه است که در یک زیرساخت مناسب فرهنگی و آموزشی، تربیت و تعالی آنها را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان خلخال همواره در مسیر دفاع از انقلاب حاضر شدند و هیچ وقت از جریان فتنه حمایتی نکرده و آرزوی شیاطین را نیز در مسیر انحراف از انقلاب اسلامی به ناکامی تبدیل کردند.

امام جمعه شهرستان خلخال ضرورت احداث اردوگاه مناسب در شهرستان خلخال را یادآور شد و گفت: جنوب استان اردبیل نیاز به اردوگاه مناسبی دارد تا با توجه به شرایط آب و هوایی و طبیعت بکر و بی‌نظیر پذیرای دانش‌آموزان در فصول مختلف اعم از تابستان و زمستان باشد.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: امیدواریم در کنار احداث این اردوگاه برای حضور دانش‌آموزان، تکمیل و تجهیز تالار فرهنگیان را نیز در این شهرستان شاهد باشیم تا معلمان این منطقه از امکانات مطلوب بهره‌مند شوند.

وی فرسودگی اکثر مدارس خلخال را به دلیل قدمت بالا یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار تکمیل پروژه‌های آموزشی در روستاها و شهرها، بهتر است برای دانش‌آموزانی که از روستاها رفت و آمد می‌کنند توسعه مدارس شبانه‌روزی اتفاق بیفتد تا زمینه تحصیل مطلوب و مناسب آنها را در مناطق شهری شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام اسدی تبعیض در آموزش و پرورش را سم مهلک عنوان کرد و ادامه داد: سیاست غلط برخی مسئولان گذشته بنای تبعیض را در آموزش و پرورش گذاشته که نمونه آن را تأسیس مدارس غیرانتفاعی با هزینه‌های گزاف شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این تبعیض‌ها به کم توجهی و گاه بی‌توجهی به مسئله تربیت و تحصیل منجر شده و ما تربیت در تراز انقلابی را در همه دانش‌آموزان و نسل آینده شاهد نیستیم.

حجت‌الاسلام اسدی با انتقاد از برخی حرکت‌های نامناسب از سوی دانش‌آموزان اضافه کرد: اگر تربیت ما درست بود دانش‌آموزی به شعارنویسی و یا برخی حرکت‌های نامناسب روی نمی‌آورد و ضروری است در اهداف و برنامه‌های آموزشی و تربیتی تجدید نظر کنیم.

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: امیدواریم سفر وزیر آموزش و پرورش به مناطق محروم جنوب استان اردبیل فرصت خوبی را در تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها و بهبود فرآیند آموزشی و تربیتی مهیا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052959

مهمترین اخبار ایران و جهان: