نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:24

جنگ افروزی در اوکراین؛ دستور کار اصلی کنفرانس امنیتی مونیخ

کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی امروز آغاز به کار می کند که تجهیز تسلیحاتی اوکراین به بهانه سالگرد جنگ در این کشور در راس دستورکارهای این نشست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فرانس ۲۴، کنفرانس امنیتی مونیخ با محوریت تداوم جنگ افروزی در اوکراین آغاز به کار کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ روز جمعه در حالی آغاز به کار می‌کند که سران کشورهای جهان در آستانه اولین سالگرد درگیری نظامی روسیه و اوکراین گرد هم می آیند و قرار است که موضوع ارسال تسلیحات نظامی بیشتر به این کشور در رأس دستور کار این کنفرانس باشد.

از دیگر موضوعات مورد توجه در کنفرانس امنیتی مونیخ، روابط پر تنش میان آمریکا و چین است که پس از سرنگونی یک بالون چینی بر فراز قلمرو آمریکا بار دیگر به اوج خود رسیده است.

قرار است «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، در مراسم افتتاحیه کنفرانس یک روزه مونیخ با محوریت اوکراین سخنرانی کنند.

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، «وانگ یی» دیپلمات ارشد چین و «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

درست چند روز مانده به از ۲۴ فوریه یعنی سالگرد آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، این موضوع در رأس دستور کار نشست مونیخ قرار خواهد گرفت و «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، به نمایندگی از دولت کی یف در این نشست حضور خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042015

مهمترین اخبار ایران و جهان: