نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 19:48

لزوم اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای روزهای آخر سال

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه با توجه به مناسبت‌های پیش رو از جمله نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعدازظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه با توجه به مناسبت‌های پیش رو از جمله نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ضرورت دارد.

وی افزود: فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی در این روز و اتخاذ تدابیر ویژه برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای با توجه به افزایش ترددهای بین جاده‌ای و نیز مقابله و پیشگیری با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروزی از مهمترین موضوعاتی است که دستگاه‌های متولی باید در این خصوص از آمادگی کامل در این ایام برخوردار باشند.

عبدالله طباطبایی، دادستان مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن سال نو و چهارشنبه آخر سال ضمن انتقاد از عملکرد برخی ادارات و سازمان‌ها در عدم انجام وظایف ذاتی و قانونی گفت: در حوزه تأمین امنیت و آرامش عمومی اهمیت موضوع ایجاب می‌کند تا مسئولان باید بیش از پیش آمادگی داشته باشند و هر گونه موارد تخلف را باید سریعاً به مراجع قضائی گزارش کنند و دستگاه قضائی هم ضمن اتخاذ تدابیر لازم از جمله عدم اعطای مرخصی برای مجرمین حرفه‌ای و سارقان در ایام تعطیلات با هر گونه موارد ناامنی به ویژه در روز چهارشنبه آخر سال مطابق قانون به شدت برخورد می‌کند.

وی بر لزوم ضرورت تأمین مایحتاج عمومی از جمله تأمین و توزیع میوه و شیرینی شب عید با قیمت مصوب دولتی و نیز آمادگی علوم پزشکی بر عرضه دارو در داروخانه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087015

مهمترین اخبار ایران و جهان: