نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 22:43

۹۵ درصد هزینه درمان بیماران خاص پرداخت می شود

گرگان- مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به افزایش تعداد بیماری های خاص و حمایت از آن ها، گفت: ۹۵ درصد هزینه های درمان به بیماران پرداخت می شود.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب العلاج، اظهارکرد: در سابق، پنج دسته بیماری تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و ام اس، به عنوان بیماری خاص از نظر وزارت بهداشت شناخته می‌شوند اما در ماه گذشته، دستورالعملی ابلاغ شد که این پنج دسته بیماری، به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته که یکی از آنها سرطان‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: ۲۷ مورد از این بیماری‌ها در سامانه‌های بیمه سلامت مستقر شده، یعنی وقتی بیمه شده با کد ملی به موسسات سرپایی مراجعه می‌کند، همان جا این دستورالعمل برای وی اعمال می‌شود.

حسینی گفت: یک صندوق اعتباری مجزا برای این بخش دیده و مدیریت آن هم به بیمه سلامت واگذار شده است.

وی ادامه داد: یک بیمار خاص، حتی اگر در بخش خصوصی و یا حتی خارج از استان خدمتی را دریافت کرده باشد، پس از کسر حق بیمه پایه و بیمه تکمیلی مابه تفاوت آن، تا سقف ۵۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: همچنین ۹ هزار سهمیه قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی برای بیماران در کشور در نظر گرفته شده است.

طبق گفته حسینی ۹۵ درصد هزینه‌های درمان به بیماران پرداخت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028515

مهمترین اخبار ایران و جهان: