نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 22:10

برپایی چهارمین بیمارستان ثابت تخصصی در منطقه «وزکور» کوهدشت

کوهدشت- مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان از برپایی چهارمین بیمارستان ثابت تخصصی در منطقه محروم «وزکور» شهرستان کوهدشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی امیری امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر، چهارمین بیمارستان ثابت تخصصی بسیج جامعه پزشکی در منطقه سخت گذر «وزکور» کوهدشت برپا شد

وی، افزود: اکیپی شامل فوق تخصص قلب و عروق، متخصصین کلیه و مجاری، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراح عمومی، طب سنتی، چشم، پزشکان عمومی، دندان پزشکان، شنوایی سنج، پیراپزشکان، مشاوره، آزمایشگاه، داروخانه برای برپایی این بیمارستان و ارائه خدمات رایگان به مردم این منطقه اعزام شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی به مردم یک هفته قبل از برپایی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت و بهیار منطقه انجام شده است، بیان کرد: با برپایی این بیمارستان ثابت تخصصی به بیش از ۵۰۰ نفر از جمعیت روستاهای تابع منطقه خدمات مستقیم ارائه شد.

سرهنگ امیری با اشاره به خدمات ارائه شده، بیان کرد: علاوه بر خدمات پزشکی، خدمات آموزشی و خدمات دندانپزشکی و واکسیناسیون نیز به‌صورت رایگان به مردم «وزکور» کوهدشت ارائه شد.

وی، بیان کرد: در این اعزام غربالگری اهالی منطقه شامل مراقبت مادران باردار، تست قندخون و فشارخون، آموزش بهداشت فردی و دهان و دندان همراه با مشاوره توسط کارشناسان مربوطه انجام گرفت و موارد در معرض خطر ضمن معاینه توسط پزشکان و کارشناسان بنا به تخصص مورد نیاز به این بیمارستان ارجاع داده شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت، سپاه ناحیه و کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهدشت از خصوصیات ویژه این اقدام خیر بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1030615

مهمترین اخبار ایران و جهان: