نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:20

فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان تنگستان تقویت شود

بوشهر- امام جمعه اهرم با اشاره به رونمایی از تمثال مبارک شهدای شهر اهرم گفت: فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان تنگستان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار داشت: جوانان عزیز نسبت به مطالعه و فهم گفتمان ولایت باید تلاش کنید والا دروغ‌ها را به جای حقیقت به شما معرفی می‌کنند.

امام جمعه اهرم با تسلیت ۲۵ رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ادامه داد: شاید در ذهن بعضی این طور بیاید که امام کاظم علیه السلام زندانی شد و به شهادت رسید و مبارزه‌ای نداشت اما این زندان کردن امام نشانه تأثیر گذاری امام کاظم علیه السلام بود و قضیه یک مبارزه‌ی طولانی، یک مبارزه تشکیلاتی، یک مبارزه‌ای با داشتن افراد زیاد در بلاد اسلامی بود.

وی افزود: در این ایام الله دهه مبارک فجر طرح‌ها و برنامه‌هایی یا افتتاح و یا کلنگ زنی شد از جمله کلنگ زنی ۶ مدرسه تخریبی در شهرستان. اما با وجود همه تلاش‌ها برای طرح‌های چندسال گذشته اما رونمایی از تمثال مبارک شهدای شهر اهرم بهترین کار فرهنگی در این سال‌ها بود. تقریباً هیچ تصویری از شهدا در شهر وجود نداشت که الحمدلله این کار در این دهه فجر محقق شد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: جا دارد از تلاش‌های شورای اسلامی قبلی و این شورا و شهرداری اهرم که تلاش‌های زیادی کشیدند برای ساخت و نصب این تمثال‌ها، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: چند سالی بود شرمنده خانواده معظم شهدا بودیم که الحمدلله با این تابلوهای زیبا و نقاشی هنرمند همین شهر این تابلوها نصب شد.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: برای تغییر و تحول در شهر تلاش‌ها شروع شده و با توجه به جایگاه تنگستان در مقاومت جنوب و استعمار ستیزی ضروری است پیوست فرهنگی برای همه کارهای عمرانی این شهرستان وجود داشته باشد و خدماتی که ارائه می‌شود با تکریم و احترام نسبت به ارباب رجوع برکت و ارزش بیشتری خواهد داشت.

وی با تبریک یوم الله ۲۲ بهمن افزود: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی به مناسبت بیعت همافران نیروی هوایی با امام راحل در ۱۹ بهمن ۵۷ برگزار شد فرمودند انقلابی ماندن مهم است.

امام جمعه اهرم تاکید کرد: اگرچه دولت‌های بعد از انقلاب فراز و فرودهایی داشتند بعضی مسئولین پای آرمان‌ها ماندند و شهید داند و بعضی هم به ریش انقلابی‌ها خندیدند و منافقانه به دشمن کمک کردند، طلحه و زبیرها و ریزش‌های این انقلاب سبب نا امیدی جوانان نشد و تحول معنوی و رویش‌هایی در این انقلاب صورت گرفت که قابل مقایسه با ریزش‌ها نیست.

وی یاد آور شد: بعضی از کسانی که مبانی امامین انقلاب را نپذیرفته بودند برای کوچک‌ترین امور بند به اجازه کدخدا شدند ولی الحمدلله حرکت مستمر این مردم به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت مادی و معنوی مشهود است.

پهلوزاده تصریح کرد: استمرار و جشن پیروزی بعد از جشن پیروزی، نشان از شکست برنامه‌های دشمن در متوقف سازی این انقلاب است. تا قبل انقلاب کسی جرأت نداشت راجع به آمریکا و اسرائیل حرفی بزند چه برسد مخالفت کند اما با انقلاب اسلامی و شروع بیداری اسلامی و ایجاد جبهه مقاومت اخراج استکبار از منطقه در حال تحقق کامل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031815

مهمترین اخبار ایران و جهان: