نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 15:36

فرهنگ کاشت درخت در شهرستان گناوه نهادینه شود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: فرهنگ درخت و درختکاری که از معصومین (ع) به ما رسیده است را باید در جامعه احیا و مردم را آگاه کنیم تا به منابع طبیعی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر دوشنبه در آئین کاشت نهال به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در مراتع روستای فخر آوری گناوه با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در راه حفظ و دفاع از منابع خدادادی و طبیعت قابل تقدیر است.

امام جمعه گناوه افزود: بسیاری از این نیروها در منابع طبیعی و آبخیزداری جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در راه حفاظت از منابع خدادادی به شهادت می رسند و ما باید ادامه دهنده راه آنها در حفاظت و دفاع از طبیعت باشیم.

وی با اشاره به اهمیت کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی افزود: کاشت درخت و نهال در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع) به عنوان یک سنت حسنه و صدقه معرفی و سفارش شده و ما باید این فرهنگ را که از معصومین (ع) به ما رسیده در جامعه احیا و مردم را آگاه کنیم تا به منابع طبیعی کمک کنند.

فرهنگ کاشت درخت در شهرستان گناوه نهادینه شود

امام جمعه گناوه یادآور شد: مردم کشور ما به درخت و درختکاری علاقمند هستند و امروز نیز برنامه هر درختی به نام یک شهید در ایران کاشته می‌شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: سنت کاشت درخت در کشور ما هر سال توسط مقام معظم رهبری اجرا می‌شود و امروز در آغاز هفته منابع طبیعی این برنامه در شهرستان گناوه نیز مانند سایر نقاط کشور اجرا می‌شود.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه در مدارس و مراکز آموزشی باید آینده سازان کشور را باید با فرهنگ طبیعت آشنا کرد اضافه کرد: فرهنگ درخت و درختکاری در مدارس و مراکز آموزشی باید در قالب زیبا و برنامه‌های با محتوا اجرا، نهادینه و ترویج شود تا این امر مهم در بین دانش آموزان و جامعه گسترش و توسعه یابد.

وی با اشاره به توطئه‌های اخیر دشمنان نیز گفت: دشمنان همواره درصدد ضربه به نظام اسلامی و ناامید کردن مردم هستند اما باز هم دشمنان به اهداف خود نخواهد رسید و توطئه‌های اخیر نیز با شکست روبرو خواهد شد.

فرهنگ کاشت درخت در شهرستان گناوه نهادینه شود

فرهنگ کاشت درخت در شهرستان گناوه نهادینه شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076915

مهمترین اخبار ایران و جهان: