نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 15:52

ظرفیت‌های دیدنی قلعه‌گنج پشت محرومیت گم شد/ گلایه شهروندان از حال و هوای بی‌رمق شهر برای استقبال از بهار

در فاصله نزدیک شدن به ساعت تحویل سال، اما در شهر قلعه‌گنج خبری از حال و هوای نوروزی نیست و شهروندان از فضای بی‌رمق شهر و آماده نشدن آن برای پذیرایی از مهمانان نوروزی گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قلعه‌گنج، شهروندان قلعه‌گنجی این روزها در حالی عید نوروز ۱۴۰۲ را آغاز می‌کنند که روند زیباسازی و آمادگی شهری مانند سالیان گذشته نیست و بی‌رمق به استقبال سال نو می‌روند.

 برای پذیرایی و و ورود میهمانان نوروزی به شهر قلعه‌گنج نشانی از آماده‌سازی شهر نیست در حالی که شهر باید آراستگی و نشاط ویژه‌ای داشته و شهرداری تمهیداتی را برای استقبال از نوروز اتخاذ می‌کرد.

یکی از شهروندان قلعه‌گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: انتظار می‌رفت شهرداری مانند سال‌های گذشته تمهیدات مورد نیاز را برای نوروز ۱۴۰۲ تدارک ببیند ولی شهرداری عملکرد در خور شأن شهرستان برای پیشوازی از نوروز را نداشته است.

 رئیسی یک شهروند دیگر قلعه‌گنجی با گلایه از وضعیت فعلی شهر افزود: متاسفانه در سطح پیاده‌روها، بلوارها و میادین شهر علف‌های هرز بیشتر از گل‌آرایی‌ها خودنمایی می‌کنند و بعضاً هیچگونه فضاسازی نشده که به نظر می‌رسد شهرداری در فعالیت‌های خود بی‌انگیزه بوده است.

محمودی یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: شهرداری عملکرد خوبی را در ایجاد مبلمان شهری داشته ولی متاسفانه علی‌رغم وجود زیرساخت مناسب مانند سنگفرش و آبنماهای زیبا در بازار اصلی به‌عنوان قلب شهر متاسفانه با فرا رسیدن سال جدید هیچگونه استفاده‌ای از این ظرفیت‌ها نشده و فضای آن بی‌روح است.

بودجه نداریم/ عدم درآمدزایی از محل صدور پروانه ساخت 

 عباس بیانی عضو شورای شهر قلعه‌گنج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اما اعتقا دارد شهر آمده است و بیان می‌کند: تمام سعی شهرداری بر این بوده که شهر را برای نوروز آماده کند ولی به‌دلیل پراکندگی شهر کمی دیر دست به‌کار شده است و تمامی میادین را گل‌آرایی کرده و عملکرد خوبی را در بحث آمادگی برای شروع سال جدید داشته است.

 عضو شورای شهر قلعه‌گنج با بیان اینکه شهرداری با کمبود بودجه مواجه است، گفت  شهرداری همه روزه در حال کار است و کم‌کاری صورت نگرفته است و تمام توان شهرداری همین است و بیشتر از این قادر به فعالیت نیست.

 وی افزود: مشکلات مالی شهرداری یکی دیگر موانع بوده و شهرداری مانند سایر شهرهای پر درآمد هیچگونه درآمدی به‌دلیل مشکل‌دار بودن زمین‌های شهروندان در بحث صدور پروانه ندارد.

 بیانی تصریح کرد: در بحث ارزش افزوده نیز بودجه تخصیص یافته با توجه مطرح شدن بحث عیدی کارگری این ارزش افزوده صرف پرداخت عیدی کارگران و کارمندان شده است .

گزارش از: عباس محمدی

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1101859

مهمترین اخبار ایران و جهان: