نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 12:55

رشد پنج درصدی سرقت ها در خراسان جنوبی/۶۵ درصد سرقت ها کشف شد

بیرجند- رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، میزان سرقت ها در خراسان جنوبی پنج درصد افزایش داشته است.

کاظم صادقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت امنیت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بحث سرقت‌ها است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه طبق دستورالعمل‌های شورای امنیت کشور ۲۷ دستگاه در پیشگیری و کاهش سرقت نقش دارند، بیان کرد: برای این دستگاه‌ها وظایفی تعیین شده که باید آن را به درستی انجام دهند.

صادقی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای پلیس در مقابله با سرقت در خراسان‌جنوبی گفت: گشت‌های پنهان و آشکار پلیس در نقاط مختلف استان به صورت شبانه روزی یکی از مهمترین برنامه‌های پیشگیرانه پلیس در بحث سرقت است.

ضرورت افزایش دوربین‌های مدار بسته

وی گفت: یکی از مطالبات پلیس در حوزه زیرساختی برای مقابله با سرقت بحث افزایش دوربین‌های مدار بسته است چرا که نصب این دوربین‌ها هم یک اقدام بازدارنده محسوب شده و از جهت دیگر در صورت سرقت به کشف مجرمان کمک می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در زمینه کاهش سرقت بحث مقابله با مال‌خران را در دستور کار داریم، اظهار کرد: از ابتدای سال ۳۰ طرح مقابله‌ای در حوزه سرقت در خراسان جنوبی انجام داده‌ایم.

صادقی گفت: امروزه بسیاری از سرقت‌ها در بستر فضای مجازی رخ می‌دهد و از این جهت پلیس بستر اینترنت و فضای مجازی را به صورت مستمر رصد می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح مقابله‌ای با سرقت اظهار کرد: در مرحله اول طرح مقابله‌ای با سرقت در خراسان جنوبی تعداد ۹۷ نفر سارق و ۳۲ مال‌خر دستگیر و ۱۵۸ فقره سرقت نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتیاد و مشکلات اقتصادی از مهمترین دلایل سرقت است، بیان کرد:

۶۵ درصد سرقت‌ها کشف می‌شود

صادقی با تأکید بر اینکه بین ۶۰ تا ۶۵ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی کشف می‌شود، گفت: از نظر فراوانی سرقت جزو استان‌های آخر کشور هستیم و خوشبختانه سرقت‌های خشن و مسلحانه در استان نداریم.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی سرقت از اماکن خصوصی (بیشتر از ساختمان‌های نیمه‌کاره)، قطعات و سرقت از داخل خودرو بوده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۰ درصد سرقت‌های استان مربوط به سه شهرستان بیرجند، طبس و قاین است، یادآور شد: در واقع ۶۳ درصد سرقت‌ها در بیرجند، ۱۰ درصد در طبس و هفت درصد در شهرستان قاین رخ می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063115

مهمترین اخبار ایران و جهان: