نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 14:32

دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه روسیه

«سرگئی لاوروف» در دیدار با «گیر پدرسون» در مسکو، بر ضرورت لغو تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سوریه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه درباره مأموریت بسیج کمک های بین المللی برای غلبه بر عواقب زلزله در سوریه گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، در دیدار لاوروف و پدرسون که در مسکو برگزار شد، دو طرف به طور مفصل درباره درباره وضعیت کنونی در سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که وزیر خارجه روسیه و نماینده سازمان ملل، مأموریت بشردوستانه بسیج کمک‌های بین‌المللی، از جمله غلبه بر پیامدهای زلزله و ارائه حمایت همه‌جانبه از همه نیازمندان و آسیب‌دیدگان سوریه را بدون تبعیض، سیاسی کردن و پیش‌شرط را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، طرف روس بر اهمیت هماهنگی تلاش های آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد با دمشق بر اساس قطعنامه شماره ۴۶/۱۸۲ مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و لغو تمامی تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه سوریه را ضروری دانست.

در پایان بیانیه وزات خارجه روسیه خاطرنشان شد که دو طرف در مورد مسائل مربوط به تقویت روند سیاسی که توسط خود سوری ها و با حمایت سازمان ملل رهبری و اجرا می شود، همانطور که در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح شده است، گفتگو کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063315

مهمترین اخبار ایران و جهان: