نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 17:20

کلاهبرداری با ترفند تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت

گرگان- رئیس پلیس فتا استان گلستان نسبت به کلاهبرداری با ترفند تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت و همچنین کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری بعدازظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک از طریق خطوط تلفن همراه و یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی تحت عنوان تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت در آستانه سال نو، شما را به صفحات جعلی هدایت کرده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی شما اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به پرداخت وجه نیست و هرگونه پیام با این مضمون، جعلی و کلاهبرداری است.

تجری همچنین نسبت با اشاره افزایش خریدها در شب عید نسبت به کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکیمر هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در این خصوص گفت: مجرمان سایبری در پوشش فروشنده و با استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر اطلاعات کارت‌بانکی خریدار را کپی کرده و سپس با پرسیدن رمز کارت می‌تواند از کارت کپی شده برداشت وجه داشته باشد لذا در صورت خرید با کارت‌بانکی، از ارائه رمز عبور به فروشنده خودداری کرده و شخصاً رمز را در دستگاه کارت‌خوان وارد کنید.

وی عنوان کرد: در این خصوص فروشگاه ملزم به همکاری با مشتری بوده و باید دستگاه پوز را در معرض دید و در دسترس مشتری قرار دهد تا خریدار بتواند رمز را خودش وارد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097915

مهمترین اخبار ایران و جهان: