نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:15

ماندگاری توده هوای گرم در نصف‌جهان/ اصفهان غبارآلود است

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ماندگاری توده هوای گرم در سطح استان طی روزهای پیش رو خبرداد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در نواحی شمالی استان بین یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد اما در سایر نقاط استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

به گفته وی بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: کاشان با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با اشاره به تداوم پایداری نسبی هوا تا پایان هفته جاری، خاطرنشان کرد: آسمان استان طی این مدت کمی ابری خواهد بود و غبار رقیق، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید را در نیمه شرقی و شمال استان انتظار داریم.
وی اضافه کرد: احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در این مناطق نیز وجود دارد که با گردوخاک محلی و کاهش شعاع دید و افزایش آلودگی هوا همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی روز پنجشنبه غبارآلودی هوای اصفهان کاسته می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401915

مهمترین اخبار ایران و جهان: