نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:36

سفر رئیس تشکیلات خودگردان به مصر/ مالزی تعرض بن‌گویر را محکوم کرد

وزارت امور خارجه مالزی با صدور بیانیه‌ای تعرض وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، دیاب اللوح سفیر تشکیلات خودگردان در مصر اعلام کرد که محمود عباس رئیس این تشکیلات امروز شنبه طی سفری رسمی و دو روزه راهی قاهره خواهد شد. این سفر به دعوت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر انجام می‌گیرد.

اللوح اشاره کرد که عباس در این سفر آخرین تحولات فلسطین، تلاش‌های مبذول شده برای پیشبرد عملیات صلح و پایان اشغالگری و اقدامات و تحرکات مصر در راستای تحقق آشتی ملی و پایان دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین را با سیسی بررسی خواهد کرد.

همچنین قرار است نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره در روز ۳۰ ماه جاری با حضور ابومازن برگزار شود. هدف از این نشست بررسی آخرین تحولات فلسطین و تلاش برای تحقق وحدت ملی به ویژه در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

مالزی تعرض وزیر صهیونیست را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه مالزی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعرض ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم و اعلام می‌کنیم که این اقدام هتاکی به این مکان مقدس است و موجب تحریک احساسات مسلمانان می‌شود.

سفر رئیس تشکیلات خودگردان به مصر/ مالزی تعرض بن‌گویر را محکوم کرد

مالزی اعلام کرد که به هیچ وجه اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مسجد مبارک الاقصی را نخواهیم پذیرفت.

آمار عملیات‌ها در هفته اخیر

مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی اعلام کرد که در هفته گذشته ۷ فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است که ۳ نفر از شهدا از اعضای گردان‌های قسام بودند.

این مرکز اشاره کرد که در یک هفته اخیر ۱۳۹ عملیات مختلف مقاومتی از جمله ۱۵ مورد تیراندازی و یک مورد شلیک راکت در جنین ثبت شده که طی آن ۴ صهیونیست اشغالگر زخمی شدند.

سفر رئیس تشکیلات خودگردان به مصر/ مالزی تعرض بن‌گویر را محکوم کرد

مبارزان مقاومت دو مرتبه هم در مسیر اشغالگران اسرائیلی بمب منفجر کرده و ۵۹ مرتبه نیز با آنان درگیر شدند. از ۷ شهید فلسطینی در هفته گذشته ۳ نفر کودک و نوجوان بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415015

مهمترین اخبار ایران و جهان: