نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:18

پیش بینی وزش باد شدید در خراسان جنوبی تا روز سه شنبه

بیرجند-کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا روز سه شنبه با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور به تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا  و کاهش میزان دید افقی می شود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه شنبه با تقویت اختلاف فشاری در شرق کشور به تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی به ویژه در نیمه شرقی استان خواهد شد و در این مدت در مرز شرقی وقوع طوفان گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی تا اواسط هفته روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود و دمای هوا به ویژه در طول شب به نسبت خنک‌تر شده و روند کاهش نسبی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

زارعی با بیان اینکه نوسانات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۳۵ و ۲۲ درجه سلسیوس بوده است، خاطرنشان کرد: دمای فعلی مرکز استان ۲۶ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437759

مهمترین اخبار ایران و جهان: