نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 11:34

کردستان رتبه 6 واگذاری زمین مسکن ملی را کسب کرد

استاندار کردستان گفت: براساس گزارش آخرین جلسه شورای عالی مسکن، کردستان رتبه6 را از لحاظ تخصیص زمین به طرح مسکن ملی در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای مسکن استان در سنندج اظهار کرد:‌الحاق یک هزار و ۳۶۴ هکتار در دستور کارگروه امور زیربنایی استان، شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد که تاکنون بیش از ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرهای استان الحاق و مابقی در دست بررسی است.

وی با اعلام اینکه هنوز در آغاز راه طرح عظیم نهضت ملی مسکن هستیم، افزود: بیش از ۱۹۶ هزار نفر متقاضی ثبت نام شده در سامانه داریم که تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر تایید شده است.

وی با اعلام اینکه کردستان به لحاظ تعداد متقاضی جزو استان های اول کشور است، اضافه کرد: تاکنون برای ۱۷ هزار متقاضی  در استان زمین مسکن ملی تامین ودر مرحله عقد قرارداد و ثبت در سامانه هستیم.

تخصیص زمین 7720متقاضی مسکن ملی کردستان

وی از تخصیص زمین برای ۷ هزار و ۷۲۰ نفر در کردستان خبر داد و افزود: اجرای طرح نهضت  ملی مسکن باید با نگاه فرابخشی و جهادی انجام شود‌ و نباید اینگونه تصور کنیم که ساخت مسکن تنها وظیفه راه و شهرسازی است.

وی تامین مسکن، اشتغال، آب و راه را جزو اولویت های دولت در کردستان عنوان کرد و افزود: راهبردهای دولت مردمی برای تحقق این مولفه ها و ارتقای ضریب شاخص ها،در استان بر همگان محرز است.

استاندار کردستان به جایگاه و منزلت جامعه ایثارگران و خانواده شهدا در تامین مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: تنها مرجع رسمی برای معرفی و فرایند تایید این گروه از متقاضیان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از مهمترین تکالیف ما زنده نگهداشتن یاد شهدا و تجلیل از جامعه ایثارگری است، عنوان کرد:‌وجود ایثارگران و رزمندگان را سند الگو گرفتن از روشنگری حضرت زینب(س) است، وظیفه همه دستگاه هاست که از ایثارگران و خانواده شهدا تقدیر کنند.

وی افزود:  ارزش ها و مجاهده های دوران دفاع مقدس و شهدا برای نسل جوان باید تبیین شود، در غیر اینصورت بین قشر جوان با واقعیت های آن دوران فاصله می افتد.

استاندار کردستان در ادامه با تبریک روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه نقش بی بدیل خبرنگاران را در رسالت آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی مهم دانست.

وی  رعایت انصاف، عدالت خواهی و سلامت خبرنگاران در قلم فرسایی رسانه ایی را از ویژگی بارز خبرنگاران رسانه های کردستان دانست و از اینکه این قشر تلاشگر و خستگی ناپذیر بر انعکاس خدمات دولت مردمی همراه و همدل بوده اند ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433615

مهمترین اخبار ایران و جهان: