نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:50

تشدید سیاست‌های پناهندگی انگلیس/ تهدید لندن علیه وکلای حامی پناهجویان

دولت انگلیس در راستای اقدامات سختگیرانه خود علیه پناهندگان وکلای این کشور را تهدید کرده که در صورت کمک به پناهجویان برای دریافت حق پناهندگی آن‌ها را حتی به حبس ابد محکوم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، بریتانیا همچنان تدابیر سخت گیرانه تری را علیه به زعم خود مهاجرت های غیرقانونی به این کشور اتخاذ می کند. در همین راستا دولت انگلیس تهدید کرده که وکلایی که به کلاهبرداری پناهندگی کمک می کنند ممکن است با خطر حبس ابد روبرو شوند.

به این ترتیب دولت بریتانیا می خواهد با وکلایی که به مهاجران در جعل درخواست های پناهندگی کمک می کنند، قاطعانه تر برخورد کند. وزارت کشور در بیانیه ای اعلام کرد وکلایی که به مهاجران برای اقامت به زعم خود متقلبانه در کشور توصیه می کنند ممکن است به دلیل کمک به مهاجرت غیرقانونی به حبس ابد محکوم شوند.

خبرگزاری dpa به نقل از سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس گفت: وکلای مهاجران متقلب باید ریشه کن شوند و به دست عدالت سپرده شوند.

وی در عین حال گفت: اکثریت قریب به اتفاق آن ها با صداقت عمل می کنند. این تندرو محافظه کار گفت: اما ما می دانیم که برخی برای کمک به مهاجران غیرقانونی برای فریب دادن سیستم دروغ می گویند.

در این شرایط منتقدان، دولت را به فعالیت پوپولیستی متهم کردند. یک انجمن حقوقی در انگلیس تاکید کرد که قوانین لازم در حال حاضر در حال اجرا است. دولت باید به جای «اقلیت کوچکی از وکلا»، روی حجم «قابل توجه» درخواست‌های پناهندگی تمرکز کند.

دولت انگلیس همچنین در مورد اسکان مهاجران در یک بارج در سواحل جنوب انگلیس، لحن خود را سخت تر می کند. به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، پس از آنکه حدود 20 نفر با کمک یک وکیل در برابر انتقال پناهندگان به این کشتی مسکونی سه طبقه موسوم به "بیبی استکهلم" از خود دفاع کردند، وزارت کشور به آنها اولتیماتوم داد تا حرکت کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت، حمایت دولت ممکن است از آن ها لغو شود.

دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس قصد دارد لنج های مشابه دیگری را مستقر کند. سارا دینز از اعضای کابینه در این باره گفت که هدف کاهش هزینه ها از این طریق است. افرادی که بدون مجوز وارد بریتانیا می شوند باید از محل اقامت اولیه اما کافی برخوردار شوند. آن ها نمی توانند انتظار اقامت در یک هتل چهار ستاره را داشته باشند.

«قانون مهاجرت غیرقانونی» که اخیراً توسط پارلمان تصویب شده است تقریباً همه پناهندگانی را که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده اند را اخراج می کند. افرادی که تحت تاثیر این قانون قرار می گیرند باید بدون بررسی قضایی بازداشت شوند و سپس با هواپیما به کشور خود یا به کشور ثالثی مانند رواندا که انگلیس با آن توافق نامه مناسبی دارد، منتقل شوند.

به این ترتیب "ریشی سوناک"، نخست وزیر انگلیس می خواهد با قوانین سختگیرانه از هجوم مهاجران جلوگیری کند.

سال گذشته تعداد پناهجویانی که به صورت غیر قانونی وارد انگلیس شدند به 45000 نفر رسید، اگرچه نیروهای محافظه کار اعلام کرده بودند که برگزیت مهاجرت را کاهش می دهد.

دولت انگلیس در زمینه اسکان مهاجران با مشکلات فضایی قابل توجهی مواجه است و طبق اظهارات خود باید روزانه میلیون ها پوند برای هتل ها بپردازد. این یکی از دلایلی است که لندن می خواهد هزاران پناهجو را در چندین لنج جا دهد. به طور کلی، دولت محافظه کار انگلیس از افزایش بسیار زیاد مهاجرت های به زعم خود غیرقانونی شکایت دارد. از این رو قوانین شدید، که به اعتقاد منتقدان به معنای پایان دادن به حق پناهندگی است، برای جلوگیری از مهاجرت در این کشور در دستور کار قرار گرفته است. منتقدان محافظه‌کاران را متهم می‌کنند که مشکل را اغراق کرده‌اند و می‌خواهند رای‌دهندگان را با اقدامات سخت‌گیرانه بازگردانند.

دولت انگلیس همچنین اخیرا به عنوان یک عامل بازدارنده، اعلام کرد که جریمه شرکت‌ها و مالکانی که مهاجران به زعم خود غیرقانونی را به کار می‌گیرند یا اسکان می‌دهند به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1434159

مهمترین اخبار ایران و جهان: