نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:03

بهزاد نبوی به کارگزاران گفته بود بروید سراغ یکی، ... تر از من!

بچه‌های کارگزاران سال ۷۶ برای نامزدی انتخابات پیش بهزاد نبوی رفته بودند و او گفته بود بروید یک فلان‌تر از من پیدا کنید!

فارس پلاس؛ محمد ایمانی در یادداشتی نوشت: "بچه‌های کارگزاران (فائزه‌هاشمی، مهاجرانی، و تعدادی دیگر) سال ۷۶ برای نامزدی انتخابات پیش بهزاد نبوی رفته بودند و او گفته بود بروید یک فلان‌تر از من پیدا کنید! خاتمی می گفت آنها من را پیدا کردند"!

علی حکمت سردبیر روزنامه خرداد (متعلق به عبدالله نوری) است که در دوره موسوم به اصلاحات منتشر می‌شد. او در گفت‌و‌گو با روزنامه شرق اظهار داشت:

"درباره ماجرای نامزدی خاتمی در انتخابات سال 1376 اظهار داشت: ما جمعی بودیم به نام مرکزیون که متشکل از بچه‌هایی بود که در مرکز اسلامی‌ هامبورگ بودند. محمد مجتهدشبستری، محمد خاتمی، مهدی نواب، حسین نمازی بود و بقیه دوستانی که در مرکز اسلامی‌هامبورگ کار می‌کردند. ما دور هم جمع می‌شدیم. یک شبی اتفاقا جلسه در منزل ما بود. آقای خاتمی آمد و گفت که من می‌خواهم یک مسئله خیلی اساسی را امشب مطرح کنم و کسی هم نگوید حرف جدی نزنید.

گفت که بچه‌های کارگزاران (فائزه‌هاشمی و آقایان مهاجرانی، نوربخش و تعدادی دیگر) آمدند و به من پیشنهاد کردند که کاندیدای ریاست ‌جمهوری شوم.

حالا ایشان تعبیری داشت که من نمی‌خواهم آن تعبیر را به کار ببرم که گویا اینها قبلش پیش آقای نبوی می‌‌روند و آقای نبوی می‌گوید بروید یک "فلان‌تر" از من پیدا کنید و آقای خاتمی می‌گفت حالا پیدا کردند و آمده‌اند سراغ من!
و خیلی جدی می‌خواست ما نظر بدهیم. خب بعضی از دوستان موافق بودند و بعضی از دوستان مخالف. جمع‌بندی کلی تا جایی که در خاطرم هست این شد که آقای خاتمی کاندیدا شود؛ ولی در ذهن همه ما این بود که ایشان کاندیدا و رقیب آقای ناطق می‌شود و یک‌سری حرف‌ها را می‌زند و بعد هسته‌هایی هم به وجود می‌آید. و اینها تبدیل به هسته‌های اولیه‌ای می‌شوند که برای دوره‌های بعد بشود کارهایی کرد. نه آقای خاتمی و نه هیچ‌کدام از دوستان در آن جلسه این تصور را نداشتند که آقای خاتمی رئیس‌جمهور می‌شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433915

مهمترین اخبار ایران و جهان: