نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:32

تهاتر نفتی محل تأمین منابع مالی پروژه راه آهن بیرجند

بیرجند- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی بیرجند گفت: گره کار تأمین منابع مالی پروژه راه آهن بیرجند با اجازه مقام معظم رهبری باز شد و ایشان اجازه دادند که این مهم از محل تهاتر نفتی تأمین شود.

میر محمد مودی صبح پنج شنبه در بازدید از خبرگزاری مهر و در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: خراسان جنوبی علی رغم مرز مشترک با یکی از ناامن‌ترین کشورها از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: این امنیت جز با همراهی مردم خراسان جنوبی میسر نشده است و از این جهت از بسیاری از استان‌ها متمایز هستیم.

امیدآفرینی با انعکاس خدمات

مودی با اشاره به اینکه البته مشکلات زیرساختی نیز در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: برای رفع این مشکلات در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که با انعکاس آنها می‌توانیم امیدآفرینی را در جامعه تزریق کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی به واسطه نوع فعالیت متمایز از برخی از دستگاه‌ها هستیم و مسئولیت‌های متعددی را باید پیگیری کنیم که از حوزه راه آهن تا راه‌ها، مسکن سازی و… و. را شامل می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: پروژه راه آهن خراسان جنوبی یک پروژه بسیار مهم کشوری است که تأمین مالی منابع آن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که باعث می‌شود این پروژه بر روی کاغذ باقی نماند.

گره‌ای که با اجازه مقام معظم رهبری باز شد

مودی گفت: سه – چهار سال در جلسات مختلف موضوع تأمین مالی منابع این پروژه پیگیری شد که در آخر گره کار با اجازه مقام معظم رهبری باز شد و ایشان اجازه دادند که تأمین منابع مالی این پروژه از محل تهاتر نفتی تأمین شود.
وی با بیان اینکه جلسات ویژه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه ادامه دارد و به مراحل نهایی خودش رسیده است، بیان‌کرد: کار مطالعات تمامی قطعات این پروژه در مدت سه – چهار ماه انجام شد تا کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در ۸۰ درصد قطعات این پروژه پیمانکار مستقر شده و تجهیز کارگاه نیز شده است و به زودی آغاز عملیات اجرایی آن با حضور مقامات رسمی آغاز می‌شود.

سرانه باندهای دوم را افزایش دادیم

مودی با تأکید بر اینکه در گذشته در حوزه باندهای دوم مشکلات زیادی داشتیم، بیان کرد: راه و آب دو مطالبه و خواسته اصلی مردم است که تلاش کردیم که در راستای این مطالبه سرانه باندهای دوم خراسان جنوبی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: یکی از زیرساخت‌های اصلی مرزهای ما نیز بحث راه و باندهای دوم است که در این زمینه نیز کارهای متعددی صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435059

مهمترین اخبار ایران و جهان: