نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 21:41

املاک مازاد دولتی فاقد سند ظرف یکماه تعیین تکلیف شوند

گرگان-استاندار گلستان گفت: املاک مازاد دولتی که تاکنون فاقد سند مانده اند باید ظرف یکماه تعیین تکلیف و سند دار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر یکشنبه در جلسه کارگروه مولد سازی املاک مازاد دولتی در استان گلستان، اظهار کرد: جای تاسف بسیار زیادی دارد که از سال گذشته و با تشکیل این کارگروه هنوز تعداد زیادی از املاک دولتی در استان فاقد سند هستند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی که تعدادی از املاک آنها همچنان فاقد سند است و یا معارض دارند باید به صورت ضرب العجلی اقدام کنند.

زنگانه بیان کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی به جای فروش املاک مازاد به صورت تهاتری با سرمایه گذار در اجرای طرح‌ها مشارکت کنند بدون شک تمام نفع آن به جیب استان می‌رود.

استاندار گلستان گفت: با شرایط پیش آمده و اینکه هنوز املاک مازاد دولتی فاقد سند هستند نشان دهنده این است که برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح کوتاهی کرده‌اند.

زنگانه افزود: بر اساس قانون بودجه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اموال مازاد خود را اعلام و در کمیته مولدسازی پس از بررسی، نتیجه‌گیری و تصمیم نهایی آن را به فروش برساند.

وی بیان کرد: این املاک و اموال مازاد جدا از اینکه برای دستگاه هزینه ایجاد می‌کنند، نوعی خواب سرمایه نیز بنظر می‌رسد که بر این اساس دولت و قانون گذار تاکید کردند که کمیته مولدسازی هر استان باید این اموال را شناسایی و سپس به فروش برساند.

وی افزود: منابع و اعتبارات حاصل از فروش این اموال و املاک به استان باز خواهد گشت و برای پیشرفت هزینه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440615

مهمترین اخبار ایران و جهان: