نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 01:05

دشمن خواست حلاوت ثبت نام انتخابات را تلخ کند

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: حادثه تروریستی اخیر شاه‌چراغ شیراز را باید مرتبط با انجام موفقیت‌آمیز مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس و حضور مردم دانست چراکه دشمن غافلگیر شد و تحمل نکرد.

محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور در گفتگو با مهر و در خصوص حادثه تروریستی شاه‌چراغ گفت: حادثه تروریستی اخیر شاه‌چراغ شیراز را باید مرتبط با این چند روز انجام مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دانست. چون دشمن تحمل نکرد و درست در روز پایانی پیش ثبت نام‌ها خواست حلاوت و شیرینی حضور مردم را از بین ببرد.

وی افزود: بنده معتقدم شبکه‌های بی بی سی فارسی، اینترنشنال و بعضی از جریان‌های داخلی به دنبال تحریم در انتخابات بودند ولی دعوت‌هایی که از طرف رسانه ملی و خبرگزاری‌ها و وزارت کشور از عموم مردم در فراخوان انتخابات مجلس و پیش ثبت نام‌ها انجام شد، با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد.

غلامرضا بیان کرد: علی رغم همه تلاشی که دشمن و عوامل آنها در داخل انجام دادند، الحمدالله مردم یک رکورد بی‌سابقه را به جای گذاشتند و حضور باشکوهی در مرحله پیش ثبت نام‌ها داشتند. این حضور باشکوه نشان از یک رقابت تنگاتنگ و نزدیک در انتخابات پیش رو می‌دهد.

امتداد خطی واحد از اینترنشنال تا داعش

معاون سیاسی وزارت کشور در خصوص جزئیات امنیتی این حادثه تروریستی اذعان کرد: معمولاً جزئیات امنیتی از طرف معاون امنیتی وزارت کشور و نیز استانداری و معاون امنیتی آنها اعلام می‌شود، اما اینکه داعش آمده است و مسئولیت این عمل تروریستی را پذیرفته نشان از یک خطی است که از بی بی سی فارسی و اینترنشنال شروع شده و تا گروه‌های تکفیری و تروریستی امتداد یافته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: حضور مردم و تعداد بالا و رکورد ثبت نام‌ها برای دشمن خیلی غافلگیر کننده بود و همه سرمایه‌گذاری آنان را از قبل و بعد از اغتشاشات نقش بر آب کرد. دشمن دست روی نقطه امید مردم گذاشته بود اما غافلگیر شد.

غلامرضا در خصوص ترکیب جمعیتی داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات مجلس بیان کرد: وقتی مردم آمدند و این گونه در مرحله پیش ثبت نام حاضر شدند آن‌هم در شرایطی که ترکیب جنسیتی، تحصیلات و حضور جوانان بسیار چشمگیر بود، دشمن ناامید شد.

مردم پای انقلاب ایستادند

وی افزود: ملت ما مانند همیشه نشان دادند که در شرایط سخت پای انقلاب و نظام ایستاده و شگفتی‌ساز هستند و باید از این بابت خدا را شاکر بود.

غلامرضا با اشاره به مسئولین گفت: مسئولین باید قدر این مردم را بدانند. البته بنده خود را مسئول نمی‌دانم، بنده خود را خادم، نوکر و سرباز ملت می‌دانم و مردم نشان دادند که پای نظام ایستاده و دشمن را ناامید می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440815

مهمترین اخبار ایران و جهان: