نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 19:23

سفر وزیر بازرگانی مصر به ترکیه

منابع مصری از سفر یک وزیر مصری به ترکیه خبر دادند که در نوع خود اولین سفر از ۱۰ سال گذشته تاکنون است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت تجارت و صنعت مصر از سفر احمد سمیر، وزیر تجارت و صنعت مصر به ترکیه خبر داد. این نخستین سفر یک وزیر مصری به آنکارا از ۱۰ سال گذشته تاکنون است.

براساس بیانیه وزارت تجارت و صنعت مصر، سفر احمد سمیر ۳۱ ژوئیه آغاز شده و تا ۳ اوت ادامه خواهد داشت. هدف از این سفر تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور در زمینه های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری است.

وزیر تجارت و صنعت مصر در این سفر با وزرای تجارت و صنعت و فناوری ترکیه برای ارتقای سطح همکاری بین دو کشور رایزنی و درباره افزایش تبادل تجاری و پروژه های صنعتی مشترک بین مصر و ترکیه گفتگو خواهد کرد.

احمد سمیر از شماری از شرکت های ترکیه ای متخصص در زمینه تولید لوازم منزل، پارچه، فرش، انرژی، صنایع سنگین و مهندسی نیز بازدید خواهد کرد. وزیر تجارت و صنعت مصر در نشستی برای بررسی امکان گسترش چارچوب همکاری مشترک بین دو کشور نیز شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که ترکیه و مصر سطح روابط خود را به بالاترین سطح ارتقا دادند و سفرای خودشان را برای استقرار در آنکارا و قاهره اعلام کردند. ترکیه «صالح موتلو» را به عنوان سفیر خود برای مصر اعلام کرده و مصر هم «عمر الهمامی» را برای سفارت قاهره در آنکارا برگزیده است. بیست و هفتم خرداد ماه بود که در خبرها آمده بود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، سال گذشته در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422259

مهمترین اخبار ایران و جهان: