نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:55

دوره‌های کیفیت‌بخشی امور تربیتی فرصتی برای اندیشه‌سازی است

کرج- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز گفت: برگزاری دوره‌های کیفیت بخشی امور تربیتی و پرورشی بستری برای یادآوری منطق عقل عاشقانه و عشق عاقلانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فتح اللهی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه آئین افتتاحیه‌ی دوره‌های کیفیت بخشی معاونین پرورشی، مربیان امور تربیتی و مشاوران مدارس استان البرز ضمن تسلیت ایام الله محرم و تقدیر از مربیان پرورشی و امور تربیتی عنوان کرد: منطق و عشق دو عنصر آشکار نهضت عاشورا هستند، همان طور که شهید حسین علم الهدی همواره می‌فرمود: ما عاقلانه فکر می‌کنیم می‌کنیم و عاشقانه عمل می‌کنیم؛ این سخنی است که بدون شک لازم است در میان همه ی ما به سخنی برجسته تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت منطق عشق عاقلانه و عقل عاشقانه، خاطرنشان کرد: یک معلم، یک کنشگر فرهنگی، یک مشاور و یا یک معاون پرورشی می‌بایست بداند که ما در بسیاری از مسائل از غربی‌ها بهتر عمل می‌کنیم؛ عقل ما در معاش و مادیات محدود نبوده و نیست و عاقلانه تر از غربی‌ها به مسائل می‌نگریم و در عین حال عاشق تر نیز هستیم. به عبارتی ما عاقلان عاشق و عاشقان عاقل هستیم و بنابراین عقل عاشقانه و عشق عاقلانه می‌بایست در تمامی مراحل زندگی سرلوحه‌ی ما باشد.

فتح اللهی عشق و منطق را دو عنصر آشکار نهضت عاشورا دانست و بیان کرد: نهضت امام حسین (ع) از همان آغاز حرکت از سوی مدینه نشانگر عشق و منطق این حضرت بود، اما در نهایت دیدیم که گاهی فقط محاسبه و منطق کار از پیش نمی‌برد؛ گاهی نیز باید اهل جنون باشیم، زیرا اگر عشق در وجود انسان شعله ور نباشد بی شک نمی‌تواند محاسبات عقلانی خود را نیز از پیش ببرد.

وی با تاکید بر اهمیت دوره‌های کیفیت بخشی، برگزاری آن را فرصتی برای اندیشه سازی دانست و اذعان کرد: معتقدم برگزاری دوره‌های کیفیت بخشی امور تربیتی و پرورشی بستری برای یادآوری منطق عقل عاشقانه و عشق عاقلانه است. این روزها بسیاری از دانش آموزان ما خریدار باورهای پوچ و بی ارزش غربی هستند و این باورها در فقدان ما دست به تظاهر و دروغ می‌زنند زیرا ما در بسیاری از این مراحل حساس غایب بودیم. خاطرم هست سال‌ها پیش هنگامی که در کلاس‌های درس از منطق شهید چمران و ایثار وی سخن به میان می‌آمد دانش آموزان حتی آنانی که جزو اقلیت‌های دینی بودند اشک می‌ریختند و به وجود ایشان مفتخر بودند، این همان هویت حقیقی و قدرت ملی ماست، اما متأسفانه هنوز از این قدرت غافل و بی خبریم.

برگزاری دوره‌های کیفیت‌بخشی امور تربیتی یادآور رسالت مهم زینبی است

فتح اللهی همچنین افزود: برگزاری این دوره‌ها یادآور رسالت مهم زینبی است، امروز ما در قبال خون شهیدان عهده دار رسالت تبیین زینبی هستیم و بی شک این موضوع نیازمند فراهم کردن بسیاری از زیرساخت‌ها و به روز رسانی افکار ما به ویژه در امور تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز آشنایی با مبانی غرب گرایانه را راهی برای غلبه بر فرهنگ غربی دانست و تصریح کرد: امروز غربی‌ها با مبانی خاصی به نبرد فرهنگی با ما آمده‌اند که حتی در فرهنگ خودشان نیز قابل قبول نیست. دانش آموز ما می‌بایست با این مبانی آشنا شده تا تنها درگیر ظواهر قضیه نباشند. امروز دموکراسی غربی در خدمت سرمایه داری است در حالی که دموکراسی اسلامی و ایرانی همچنان به ارزش‌های خود پایبند است و هرگز خدمتگزار نظام سرمایه داری نبوده و نیست واگر این مبانی را دریابیم و سطح درگیری خود را ارتقا دهیم، قطعاً پیروز این میدان خواهیم بود و غربی‌ها را رسوا خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: می‌بایست دوره‌های کیفیت بخشی را ارج دهیم و قدردان این بستر ویژه باشیم، این دوره‌ها را می‌توان فرصتی ویژه برای بتون ریزی محکم فکری، اندیشه سازی و تغییر نوع نگاه ما به غرب دانست. امید است با حضور در این دوره‌ها با استقامت و نشاط مضاعف، آینده ساز آرمان‌های ایران اسلامی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395559

مهمترین اخبار ایران و جهان: