نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 13:03

پرداخت ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری در خراسان‌جنوبی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مشمولان طرح تاکنون در استان مبلغی بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

محمدعلی زرنگ، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: از ابتدای طرح فرزندآوری تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۸۷ فقره تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مجموع مبلغ تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده در استان از آغاز طرح تاکنون ۶۸۰ میلیارد تومان بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با اصلاح قانون همه شهرستان های استان مشمول طرح قرار گرفتند بنابراین در پرداخت تسهیلات فرزندآوری صف های انتظار طولانی تر شده است، یادآور شد: ولی اینکه بودجه ای برای این موضوع وجود نداشته و فهرست پر شده باشد چنین ادبیاتی در  شبکه بانکی نیست و این موضوع را به شدت رد می‌کنیم.

زرنگ ادامه داد: با این که  منابع قرض الحسنه محدود و تکالیف بالایی بانک ها دارند ولی این باعث نمی شود که تکالیف قانونی خود را انجام ندهند.

وی با بیان اینکه این ادبیات که فهرست تسهیلات فرزندآوری پر شده و سال دیگر مراجعه کنید وجود ندارد بیان کرد: همه متقاضیان این تسهیلات می‌توانتد از طریق سایت بانک مرکزی نسبت به ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات مبادرت و براساس نوبت دهی که سیستم برای آن ها در نظر بگیرد به بانک‌های عامل و بانکی که خودشان انتخاب می کنند مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی در مورد حداکثر مدت زمانی که افراد باید در نوبت باشند اشاره کرد و گفت: این مدت یک سال نیست ولی سه یا چهار ماه شاید طول بکشد که با توجه به ازدحامی که در برخی از بانک ها وجود دارد صف انتطارشان طولانی تر بوده براساس گستردگی شبکه ای که در  استان دارند و برخی چون شعبات کمتری دارند مراجعان بیشتری داشته و این سبب طولانی تر شدن صف‌های انتظار خواهد شد.

زرنگ اضافه کرد: بانک های دولتی غالباً با توجه به گستردگی شبکه بانکی مراجعان بیشتری داشته و اصف های انتظار طولانی تر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر افرادی بعد از ثبت نام برای دریافت این تسهیلات به بانک های معرفی شده مراجعه کردند و با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با سامانه بانک مرکزی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت نمایند و با گرفتن کد رهگیری پیگیر شکایت خود باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395059

مهمترین اخبار ایران و جهان: