نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 12:59

بیش از ۱۱ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان گلوگاه و کجور خلع ید شد

رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی از دست متصرفان در شهرستان گلوگاه و بخش کجور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام  محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی از دست متصرفان در شهرستان گلوگاه و بخش کجور خبر داد و اظهار کرد: حفظ حقوق انفال و بیت‌المال از مهمترین دغدغه‌های دستگاه قضایی است، اراضی ملی بسیار با ارزش بوده و همه باید در حفظ و صیانت از منابع طبیعی تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با قدردانی از زحمات حافظان منابع طبیعی گفت: مشکلاتی در اجرای احکام قضایی مرتبط با خلع ید در برخی ادارات مرتبط وجود دارد که باید با اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص رفع موانع و مشکلات پیش رو در روند برخی از اجرای حکم‌ها چاره اندیشی شود.

اکبری تصریح کرد: در اجرای دادنامه قطعی صادره از دادگاه عمومی حقوقی شهرستان گلوگاه موضوع پرونده اجرایی واحد اجرای احکام مدنی این دادگستری، مقدار ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در روستای نصرت آباد شهرستان گلوگاه خلع ید و به اداره منابع طبیعی شهرستان گلوگاه تحویل شد.


وی از رفع تصرف از اراضی ملی در روستای سما طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ توسط مسوول و مأمورین واحد منابع طبیعی دوآب بخش کجور به متراژ  یک هزار و ۵۰۰ متر مربع خبر داد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1365915

مهمترین اخبار ایران و جهان: