نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:18

عزت حسینی مهمترین پیام عاشورا است

امام جمعه رودان گفت: عزت، سربلندی و آزادگی در امام حسین(ع) به گونه‌ای است که آن حضرت «سرور آزادگان جهان» لقب گرفت و در دشوارترین موقعیت‌ها حاضر نشد در مقابل دشمن سر تسلیم فرود آورد و امروز ایران اسلامی با همین درس عزت حسینی با مقاومت در جهان عزتمند شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت الاسلام مهدی دری امام جمعه رودان در خطبه‌های نماز جمعه  ظهر امروز رودان با تسلیت عاشورای حسینی با اشاره به احادیث و روایات فراوان از اهمیت روز  عاشورا گفت: در این روز اگر به خاطر امام حسین علیه السلام قطره ای اشک هم جاری شود خدواند ثواب صد شهید را برای انسان می نویسد.

وی در ادامه به مصائب امام حسین علیه السلام اشاره و کرد و گفت: امام حسین علیه السلام در راه خدا کشته شد تا زیر بار ننگ و ذلت نرود و این درس بزرگ عاشورا است. او چنان در آن معرکه دشمنان  شجاع و دلیر بود هنگامی که تمام یاران و فرزندانش را از دست داد در حالی که در احاطه دشمن قرار گرفت شجاعانه ایستادگی کرد.

امام جمعه رودان تصریح کرد: چیزی که سبب شد  امام حسین علیه السلام تنها بماند این بود که کسی  معنای دین را نفهمید، دین داری یعنی آنکه باید در مقابل پرودگار تسلیم بود.

وی ادامه داد: وقتی که اسلام را با همه چیز پذیرفتم باید با تمام وجود در خدمت اسلام باشم و در مقابل امر ائمه و ولی امر مسلمین هم باید تسلیم بود.

حجت‌الاسلام دری بیان داشت: توکل به ولی خدا گوهر دین است که متاسفانه شاهد آنیم که عده‌ای تفسیر خود را از دین ترویج می‌دهند، آنها می خواهند آن مسائلی که مربوط به اجتماع و سیاست است  از مسلمان دور باشد.

وی تاکید کرد: امروز هم بارها شاهد بودیم که رهبر انقلاب هم مکرر بر لزوم حجاب تاکید دارند اما برخی ها از همین موضوع تفاسیر مختلف خود را ترویج دادند، همان ها باز می گویند امام حسین علیه السلام چه کار داشت که یزید کیست و چه می کند، بدانید که در تفکر حسینی به من چه و به من ربطی ندارد جایی ندارد و باید هر جایی که مظلومی هست  به یاری او شتافت.

خطیب نماز جمعه رودان گفت: عزت، سربلندی و آزادگی در امام حسین علیه السلام به گونه‌ای است که آن حضرت «سرور آزادگان جهان» لقب گرفت و در دشوارترین موقعیت‌ها حاضر نشد در مقابل دشمن سرتسلیم فرود آورد و امروز ایران اسلامی با همین درس عزت حسینی با مقاومت در جهان عزتمند شده است.

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412859

مهمترین اخبار ایران و جهان: