نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 08:30

تداوم اجرای طرح امنیت محله‌محور در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران تداوم اجرای طرح امنیت محله‌محور با توجه به دغدغه مردم خبر داد و گفت: این طرح با کار اطلاعاتی شروع و با برنامه‌ریزی و اجرا با استفاده از ظرفیت‌های استان و شهرستان برای حفظ امنیت مردم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حسن مفخمی شهرستانی در آیین برپایی نمایشگاه کشفیات طرح ارتقای امنیت اجتماعی و آغاز رزمایش فرهنگی اجتماعی در سواحل این شهرستان اظهار کرد: طرح امنیت محله محور به تناسب هر شهرستان و محله‌های درگیر با معضلات و مشکلات امنیتی مشخص و با کار اطلاعاتی مجرمان شناسایی و با اقدام عملیاتی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

وی افزود: در شهرستان نور بر اساس دغدغه‌های موجود ۱۰ روز عملیات امنیت محله‌محور انجام شد،  در این مدت در حوزه‌های مختلف کشفیات و توفیقات خوبی حاصل شد، در حوزه سرقت ۲۹ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند و همچنین ۶۰ تن چوب قاچاق و ۲۲  کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و متهمان به همراه ۵۲ معتاد متجاهر دستگیر به مقامات قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان از دیگر اقدامات در اجرای طرح امنیت محله‌محور را شناسایی متهمان متواری و تحت تعقیب عنوان و خاطرنشان کرد:  ۱۲۵ نفر از متهمان متواری در این عملیات دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

مفخمی از کشف ۱۱ قبضه انواع سلاح و شناسایی و دستگیری دارندگان سلاح‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: جولان اراذل اوباش از دیگر خطوط قرمز امنیتی برای نیروی انتظامی محسوب می‌شود که در این رابطه با اقتدار برخورد و با همکاری جامعه اطلاعاتی شهرستان و استان ۲۵ نفر دستگیر شدند.

وی نظم و انضباط را از دیگر اهداف طرح امنیت محله‌محور با موضوع امور ترافیکی عنوان و تصریح کرد: شناسایی خودروهای فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و حادثه‌ساز در دستور کار قرار گرفت و تعداد ۷۵ دستگاه خودرو شناسایی و توقیف شد و ۹۰۰ فقره نیز اعمال قانون شد.

فرمانده انتظامی مازندران اماکن عمومی را نشانگاه‌های انتظامی دانست و افزود: با متصدیان و خدمات دهندگان به افراد بی‌حجاب برخورد می‌شود که در این رابطه نیز ۳۸۶ واحد صنفی رصد و پایش شدند و ۱۱ واحد به دلیل تخلفات مشهود و عدم رعایت قانون پلمب شدند.

مفخمی همچنین با بیان شناسایی افرادی که در معابر کشف حجاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۷۴ نفر در این رابطه شناسایی و برخی با ارسال پیام و برخی هم با معرفی به مرجع قضایی اعمال قانون شدند.

وی در خصوص کنترل فضای مجازی اظهار کرد: ۴۰ شبکه، کانال و گروه که صفحات غیراخلاقی داشتند شناسایی و بعضاً با تذکر صفحات خود را حذف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان از تداوم اجرای طرح امنیت محله‌محور با توجه به دغدغه مردم خبر داد و گفت: این طرح با کار اطلاعاتی شروع و با برنامه‌ریزی و اجرا با استفاده از ظرفیت‌های استان و شهرستان برای حفظ امنیت مردم انجام می شود، این تکلیف ماست که باید آسایش و امنیت را به هموطنان هدیه دهیم و در این راه  به همکاری و نظارت مردم نیاز داریم.

 

در پایان این آئین رزمایش فرهنگی اجتماعی سواحل شهرستان نور با حضور پرسنل انتظامی، پاسداران و بسیجیان خواهر و برادر با رمز یا زهرا (س) و با فرمان سردار فرماندهی استان آغاز و اجرایی شد.

پایان پیام/ ۸۶۰۲۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364859

مهمترین اخبار ایران و جهان: