نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 14:29

عربستان سعودی تعرضات علیه مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست در کنار برخی وزرای این رژیم به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز درباره تعرضات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه، تعرضات شهرک‌نشینان و برخی وزرا و شخصیت‌های صهیونیست به مسجدالاقصی به شدت محکوم شده و آمده است: این گونه اقدامات سازمان‌یافته، به طور کامل ناقض همه قوانین و عرف‌های بین‌المللی است که احساسات مسلمانان جهان را نیز تحریک می‌کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی پیامدهای ناشی از این تعرضات را کاملاً بر عهده صهیونیست‌ها دانسته و تاکید کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت خودشان در قبال اقدامات تشدیدآمیز اشغالگران اسرائیلی واقف بوده و برای حمایت از فلسطینی‌ها و پایان خشونت‌ها و منازعات وارد عمل شوند.

بنابر اعلام منابع فلسطینی صبح امروز پنج شنبه تنها طی سه ساعت بیش از ۱۸۰۰ شهرک نشین صهیونیست در کنار برخی وزرا و شخصیت‌های صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند. پلیس رژیم صهیونیستی در زمان این یورش از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی جلوگیری کرده و با اجرای تدابیر امنیتی شدید، روند تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را تسهیل نمود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408959

مهمترین اخبار ایران و جهان: