نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 06:15

تدارک ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استقبال از زوار پاکستانی اربعین

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قرارگاه اربعین حسینی گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از سازمان‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های وابسته، امسال تدارک ویژه ای را برای استقبال از زوار پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهری طالبی دارستانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی و زائرسرای امام رضا (علیه السلام) میرجاوه اظهار کرد: امام حسین (ع) کشتی نجات همگان است و معارف حسینی افراد مختلف را فارغ از رنگ و نژاد و مذهب و ملیت، به خود جذب می‌کند.

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قرارگاه اربعین حسینی افزود: حرکت درست در مسیر تمدنی اربعین می‌تواند جلوه عینی وحدت امت اسلامی باشد و همه را زیر چتر حسینی گرد هم در آورد.

طالبی دارستانی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز میرجاوه بعنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» پذیرای زوار پاکستانی اربعین حسینی است که با رنج و سختی فراوان طی مسیر میکنند، در ستاد مرکزی اربعین و همچنین قرارگاه اربعین حسینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب شد تا همه توان و ظرفیت برای استقبال مطلوب و در شأن زوار حسینی در مرز میرجاوه بکارگرفته شود.

وی گفت: طی روزهای گذشته از سوی قرارگاه اربعین حسینی وزارت متبوع،اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های تابعه وزارتخانه در استان های خراسان جنوبی، کرمان،هرمزگان و یزد به منظور کمک به استان سیستان و بلوچستان در بحث ایجاد امکانات و پشتیبانی مطلوب برای پذیرایی از زائران پاکستانی امام حسین «علیه السلام» تعیین شدند.

طالبی دارستانی افزود: همچنین طی بازدید امروز، مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت خیرین و سایر دستگاه ها، ملزومات مورد نیاز قرارگاه اربعین حسینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در مرز میرجاوه فراهم شود.

وی اظهار کرد: عاشورا دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر و گسترده‌ای است که هنوز همه ابعاد آن شناخته نشده و از تمامی ظرفیت‌های آن استفاده نشده است از این منظر جریان اربعین یک جریان تمدنی پویا است که می‌تواند گام به گام زمینه‌ساز بروز ظرفیت‌های عاشورا در راستای تحقق غایی تمدن اسلامی در زمان امام زمان (عج) باشد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426115

مهمترین اخبار ایران و جهان: