نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 12:44

آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی در مهرماه برگزار خواهد شد

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از برگزاری اولین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت؛ دکتر رضا یزدانی در چهل و دومین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به رئوس برنامه های دبیرخانه شورای دندان پزشکی ، اعلام کرد: برای اولین‌بار آزمون صلاحیت بالینی رشته دندان پزشکی، مهر 1402 برگزار می شود.

وی گفت: آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی بر اساس بایدهای آموزشی و مطابق کوریکولوم های آموزشی انجام می‌شود.

یزدانی در خصوص انجام اعتبار بخشی دانشکده های دندانپزشکی گفت: ارزیابی بیرونی و اعتبار بخشی دندان پزشکی در دست پیگیری است و ارزیابان بیرونی از نیمه دوم سال برای انجام اعتبار بخشی به دانشکده های دندانپزشکی مراجعه می کنند.

وی از تشکیل بورد دندانپزشکی عمومی خبر داد و افزود: طبق اسناد بالا دستی، سلامت محوری جزو اولویت کاری ما است و توسعه آموزش مجازی در دندان پزشکی، بازنگری، اصلاح برنامه های آموزشی دوره های عمومی و تخصصی و آماده سازی زیر ساخت های لازم برای بین المللی سازی دانشکده های دندانپزشکی پیگیری می شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تصریح کرد: به منظور ارتقاء خدمات سلامت دهان و دندان، دانشکده‌ها باید فعال تر از گذشته باشند، پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی، ساماندهی و مطالعات مداخله ای انجام شود.

وی با اشاره به ایفای نقش در راستای پاسخگویی اجتماعی و جامعه نگری بر حفظ سلامت مردم و کاهش ورودی بیماری ها تاکید کرد و افزود: کمبود منابع مالی و کمبود اعضای هیئت علمی، کاهش ماندگاری و خروج اعضای هیئت علمی؛ ازمهم ترین چالش های حوزه دندان‌پزشکی است.

یزدانی افزود: دانشکده های دندانپزشکی باید برای افزایش درآمد اختصاصی پایدار از طریق جذب دانشجویان شهریه پرداز، انتقال دانشجویان از خارج کشور و پذیرش دانشجویان بین الملل و توسعه کلینیک های ویژه تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425315

مهمترین اخبار ایران و جهان: