نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:48

استفاده‌ از ظرفیت هیئت اندیشه‌ورز برای نوآوری در مراسمات مذهبی و انقلابی

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کار تکراری جوابگوی نیاز مردم نیست، گفت: استفاده از نظرات علمی یک هیئت اندیشه‌ورز می‌تواند کمکی موثر برای برگزاری بهتر مراسمات مذهبی و انقلابی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در دیدار با مسئولان شوراهای هماهنگی تبلیغات چهارمحال و بختیاری، گفت: حضور مردم در مناسبت‌های اخیر نشان‌دهنده بصیرت بالا و موقعیت‌شناسی است که با روی کار آمدن دولت مردمی پررنگ‌تر شده و نشان داده که مردم پای انقلاب هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با حضور مردم می‌توان از چالش‌ها عبور کرد لذا می‌طلبد برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهتر برگزار شدن مراسمات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه، بیمه‌کننده کشور و انقلاب است، افزود: لازم است به شعارهایی که در مناسبت‌های مختلف داده می‌شود، عمق ببخشیم و سطحی از کنار این مناسبت‌ها عبور نکنیم.

حیدری مردمی‌ کردن حرکت‌ها را ضروری دانست و توضیح داد: تجربه ثابت کرده هر کجا مردم پای کار باشند بهترین اتفاق رقم می‌خورد و حضور مردم در غدیر و محرم مهر تاییدی بر این موضوع بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مردمی کردن فعالیت‌ها، فعال کردن مساجد به عنوان پایگاه‌های انقلاب است؛ هم‌اکنون فقط در ۲۰۰ مسجد از یک‌هزار و ۲۰۰ مسجد استان نماز جماعت برگزار می‌شود که لازم است این تعداد افزایش یابد.

حیدری با اشاره به اینکه حضور جوانان به مراسمات شور می‌بخشد، اظهار داشت: جوانان و نوجوانان با ابتکار و خلاقیت خود به مراسمات طراوت و تازگی می‌بخشند.

وی با بیان اینکه کار تکراری جوابگوی نیاز مردم نیست، گفت: استفاده از نظرات علمی یک هیئت اندیشه‌ورز می‌تواند کمکی موثر برای برگزاری بهتر مراسمات مذهبی و انقلابی باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی نباید غافل شد و باید این ظرفیت را زمینه‌ای برای جهاد تبیین و پایش دشمن دانست.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان، هیئت‌های مذهبی و ورزشکاران نیز موثر است همچنین باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که مراسمات مناسب همه سنین باشند.

مناسبت‌های انقلاب، بازوان نظام هستند

موسی انصاری نیز در ادامه این جلسه گفت: حضور مردم در صحنه طی سال گذشته علیرغم هجمه دشمنان و آشوب‌ها، بی‌نظیر بود و باعث شد استان ما در این اغتشاشات با نقش‌آفرینی مردم به سلامت از موج فتنه عبور کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کمک‌های زیادی توسط مسئولان استانی برای مراسمات شده است اما انتظار می‌رود فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها در راستای جهاد تبیین کمک کنند.

وی با بیان اینکه حرکت مردمی ۱۳ آبان فتنه‌ها را خاموش کرد، اظهار داشت: مناسبت‌های انقلاب یکی از بازوان نظام است که مردم با حضور خود در این مراسمات شبهات و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند.

انصاری بیان کرد: در مرکز استان میدانی مناسب برای تجمعات وجود ندارد و میدان مقابل امامزادگان دومعصوم نیز قابل استفاده نیست.

وی اضافه کرد: سیستم صوتی که به صورت ثابت در خیابان ملت است کارایی خود را از دست داده و لازم است تمهیداتی برای خرید و نصب سیستم صوت جدید در خیابان کاشانی و ملت شهرکرد صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاه‌ها، بانک‌ها، مدارس و اصناف باید برای فضاسازی میدانی و محیطی کمک کنند و اگر فضای مربوط به خود را آماده کنند قسمت اعظمی از فضاسازی شهری انجام می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429415

مهمترین اخبار ایران و جهان: