نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 08:12

واریانت میان رودان خمین پس از یک دهه به بهره‌برداری رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پروژه احداث واریانت روستای میان رودان که از طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه راه‌های شهرستان خمین بود، در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

 مهرداد جهانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با توجه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور و به تبع آن در استان مرکزی، پروژه احداث واریانت روستای میان رودان در شهرستان خمین پس از گذشت نزدیک به یک دهه با همت راهداران جهادگر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: پروژه احداث واریانت در محدوده روستای میان رودان شامل تکمیل ساخت دو دستگاه پل، اجرای هزار و 600 متر زیرسازی و آسفالت و تأمین ایمنی محور در این مسیر جدیدالاحداث می‌باشد‌.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای تکمیل این طرح ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به جزئیات اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: اجرای پنج هزار مترمکعب درناژ برای دو دستگاه پل، اجرای ۲۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، اجرای اساس و زیراساس به ضخامت ۳۰ سانتی‌متر، اجرای آسفالت به طول هزار و ۶۰۰ متر، نصب ۵۰۰ متر گاردریل و ۱۵۰ متر نیوجرسی، اجرای خط کشی، نصب دو دستگاه چراغ چشمک زن و نصب انواع تابلوهای ایمنی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقداماتی است که برای تکمیل مسیر جدیدالاحداث (واریانت) در محدوده روستای میان رودان در دو سال اخیر انجام شده است.

جهانی اظهار کرد: در دوسال اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی انجام گرفته است که حاصل توجه ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تلاش جهادی راهداران سراسر استان می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از دیگر پروژه‌های مهم نیمه تمام تکمیل شده در دو سال اخیر می‌توان به بهره‌برداری از تقاطعات غیرهمسطح نادرآباد، کردیجان، شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک، راه آهن پرندک، پل آستانه شازند، پل گوگسگرد تفرش، راهدارخانه زالیان، تکمیل ساخت چندین راه روستایی، رفع نقاط حادثه‌خیز مصوب سال ۱۳۹۵، تکمیل روشنایی گردنه نقره کمر در تفرش و بسیاری اقدامات دیگر اشاره کرد که موجب تحول در ارتقاء کیفیت راه‌ها در استان مرکزی شده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428015

مهمترین اخبار ایران و جهان: