نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:09

کمبود معلم در نقاط دورافتاده چهارمحال و بختیاری جبران شود

استاندار چهارمحال و بختیار ی با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی، گفت: کمبود معلم در تمام نقاط استان بررسی شود و برای دورافتاده‌ترین نقاط هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا کمبود معلم جبران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، گفت: تابستان فرصت خوبی برای زیباسازی و بازسازی فضاهای آموزی و مدارس است و مشوق خوبی برای دانش‌آموزان و اولیا در شروع سال تحصیلی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی، خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی در سراسر استان باید توسعه یابد و همه دانش‌آموزان بتوانند از مباحث آموزشی مناسب استفاده کنند نه اینکه دانش‌آموزان محروم و کم‌برخوردار از آموزش مناسب دور بمانند.

وی بیان کرد: کمبود معلم در تمام نقاط استان بررسی شود و برای دورافتاده‌ترین نقاط هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا خلا کمبود معلم جبران شود هر چند امسال برای جذب معلم سهمیه قابل توجهی به استان داده شد.

حیدری با اشاره به اینکه کادرسازی و تربیت نسل رسالت بزرگی است، اضافه کرد: از این ظرفیت حداکثر استفاده شود و از افرادی که ذوق معلمی دارند استفاده شود تا تربیت نسل آینده با اهتمام بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه سرویس مدارس باید تا پیش از شروع سال تحصیلی آسیب‌شناسی شود، تصریح کرد: اعتبار عمرانی و نوسازی مدارس برای استان سه برابر شده است اما باید برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش شود.

حیدری گفت: دولت اقدامات خوبی در زمینه عمرانی و نوسازی مدارس انجام داده است و در کنار آن باید از ظرفیت خیرین استفاده شود و با برگزاری تورهایی برای خیرین، مدارسی که توسط دانش‌آموزان و گروه‌های جهادی بازسازی می‌شوند را به آن‌ها نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه حرفه‌آموزی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود، اظهار داشت: تابستان فرصت خوبی است تا از ظرفیت فنی‌ و حرفه‌ای‌ها استفاده شود و تحصیلات به بحث تئوری محدود نشود.

حیدری با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: باید در کنار ساخت این مسکن‌ها به زیرساخت‌های آموزشی هم توجه شود و ساخت مدارس در این شهرک‌ها از جمله شهرک منظریه با جدیت دنبال شود.

وی گفت: برخی گزارش‌ها حاکی از افت تحصیلی دانش‌آموزان است که باید به دقت بررسی شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418059

مهمترین اخبار ایران و جهان: