نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 08:21

برررسی ۳۰۰ هزار برگ امتحانی امتحانات نهایی

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: ۲۶ هزار معلم کرمانشاهی در طرح رتبه بندی معلمان ثبت وضعیت شدند و اعتراضات معلمان نیز در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان محمدی در نشست هم اندیشی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار که شامگاه دوشنبه در خانه معلم شهر کرمانشاه برگزار شد با تقدیر از زحمات این قشر، اظهار کرد: این قشر باید با قلم خود روحیه امید در جامعه را ایجاد کرده و بر پایه حقیقت محوری مسائل را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه قریب به نیمی از دولت را آموزش و پرورش تشکیل می‌دهد، افزود: در استان کرمانشاه ۲۶ هزار معلم متولی تعلیم و تربیت ۳۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف بوده که در چهار هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس این آموزش صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات اخیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: نخستین گام سنگین آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ بعد از حدود سه سال تعطیلی بود که روح تازه‌ای به جامعه بخشید و پس از آن اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان برای نخستین بار به منظور هدفمند کردن آموزش، ارتقا کیفیت آموزش و ارتقا سطح معیشت معلمان تحقق یافت.

محمدی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش فضایی برای تربیت نیروی انسانی جامع خواهد بود، ادامه داد: بر همین اساس توجه به معیشت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش نیز یکی از مسائل مهم این حوزه است که در حدود یک سال گذشته حقوق معلمان بر اساس طرح رتبه‌بندی ۲ برابر شده است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته که تاکنون ۹۶۰ هزار معلم در کشور و ۲۶ هزار معلم در استان کرمانشاه در طرح رتبه بندی ثبت وضعیت شده‌اند و اعتراضات ثبت شده در این طرح نیز در حال بررسی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین در خصوص تأثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور، گفت: امسال برای نخستین بار تأثیر معدل نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم برای آزمون کنکور به ۴۰ درصد رسید که این مسئله توجه به امتحانات نهایی را افزایش می‌دهد که بر این اساس ۳۰ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی سال جاری با ۳۰۰ هزار پاسخ برگ امتحانی شرکت داشتند.

محمدی اضافه کرد: تصحیح برکه امتحانات نهایی به منظور برقراری عدالت آموزی در کشور به صورت الکترونیکی صورت گرفت که بر این اساس پاسخ برگ‌های امتحانی بدون هیچ گونه هویت در بین حوزه‌های مختلف تصحیح اوراق در سراسر کشور برای تصحیح توزیع شد و علاوه بر استاندار بودن سطح امتحانات از سوالات و نحوه تصحیح استانداردی نیز برخوردار بود.

مصاحبه ۱۸۰۰ معلم برای جذب در آموزش و پرورش کرمانشاه

وی در ادامه با اشاره به شیوه جدید جذب معلمان، عنوان کرد: در مرحله نخست ۸۰۰ نفر معلم برای پایه ابتدایی و استثنایی و ۶۰۰ نفر برای متوسطه‌های اول و دوم مورد مصاحبه قرار گرفته و در ادامه این روند در رشته پرورشی ۴۰۰ نفر ظرفیت پذیرش خواهیم داشت که به همراه نیروهای خدماتی متعاقباً اعلام وضعیت خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح کرد: ۱۶ گروه ارزیاب تشکیل شده که این گروه‌ها از صبح روز مصاحبه تا ساعت ۱۴ از ۶ نفر مصاحبه خواهند داشت اما سوالات مصاحبه تا ۱۰ دقیقه پیش از شروع جلسه محرمانه خواهد بود.

محمدی در ادامه به افزایش ۲ برابری سرانه ورزش در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۴ زمین چمن مصنوعی در ۳۴ مدرسه، هشت سالن ورزشی، ۱۲ کلاس درس تربیت بدنی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در قالب طرح شهید سلیمانی احداث شده است.

دریافت وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان ممنوع است

وی همچنین در مورد شهریه مدارس در استان کرمانشاه، متذکر شد: هیچ یک از مدارس دولتی در زمان ثبت نام و یا تحویل کارنامه حق دریافت وجه از اولیا را نخواهند داشت و تنها در صورت مشارکت داوطلبانه می‌توان از کمک اولیا استفاده کرد همچنین دریافت شهریه‌های مدارس خاص نیز بر اساس خدمات ارائه شده میزان شهریه خود را به طور مصوب باید در سایت بارگذاری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مدارس هیئت امنایی نیز امسال با هدف برقراری محورهای قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی در راستای برپایی قرارگاه برای مناطق محروم فعالیت خواهند داشت و هیئت امنای هر مدرسه بر اساس وضعیت هر محله میزان شهریه دانش آموزان را مشخص خواهند کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به طرح جدید اعلام شده برای دانش آموزان پایه اول متولد مهر ماه، تصریح کرد: این طرح در صورتی که مدارس ظرفیت داشته باشند برای دانش آموزان فراهم شده بود اما طبق آخرین دستور العمل وزارتخانه فعلاً ممنوع شده و تنها برای افرادی که متولد مهر ماه بوده و سال گذشته دوره پیش دبستانی را گذرانده اند در شهریور ماه تعیین تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: اسامی کودکان ۶ سال که متولد مهر ماه هستند جمع آوری شده و تنها برای دانش آموزان مهرماهی که پیش دبستانی را سال گذشته گذرانده باشند امکان ثبت نام فراهم خواهد شد و این طرح در سال‌های آینده منقضی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442859

مهمترین اخبار ایران و جهان: