نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 14:10

مدودف: حکم منع مذاکره که آن دلقک بزرگ امضا کرده، به سود روسیه است

معاون شورای امنیت روسیه ممنوعیت مذاکره با مسکو که به امضای رئیس جمهور اوکراین رسیده است را بسیار سودمند می‌داند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در پستی تلگرامی دستور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر ممنوعیت مذاکره با روسیه را سودمند توصیف کرد.

مدودف نوشت: مایه خوشحالی‌ست که بالای جنازه رو به پوسیدگی اوکراین، برده‌های کوته‌فکر ایستاده‌اند: تجار فاسد و دلقک‌های لال که اربابان خارجی را می‌پرستند.

وی اضافه کرد: چقدر سودمند است که این احمق‌ها «فرمول صلح» نشدنی را مطرح و هر گزینه دیگری برای مذاکره را با خشم رد می‌کنند. خیلی هم پرمنفعت است که یک دلقک بزرگ برگه‌ای را مبنی بر ممنوعیت مذاکره با کشور ما امضا کرده است. همه اینها روسیه را قادر می‌سازد تا آنچه در چهارچوب نظم نوین جهانی آغاز کرده را به سرانجام برساند.

رئیس جمهور سابق روسیه تاکید کرد: تا زمان نابودی رژیم باندره‌آ (استپان باندره‌آ؛ فعال سیاسی اوکراینی و متحد نازیسیم آلمان) و ایدئولوژی نئونازی و حذف فیزیکی تمام کسانی که تعداد بیشماری از شهروندان‌شان را با پول‌هایی که از غرب دزدیدند به کشتن دادند، از مبارزه دست نمی‌کشیم.

رئیس‌جمهور اوکراین که با امضای حکمی هرگونه مذاکره با مقامات روسیه را ممنوع کرده است، نوامبر ۲۰۲۲ از فرمول صلح خود مشتمل بر ۱۰ بند رونمایی کرد. این طرح مواردی درباره تبادل متقابل زندانیان، تضمین امنیت هسته‌ای، غذایی و انرژی را در برداشت. طرح صلح زلنسکی همچنین خواستار خروج تمام نیروهای روسیه از اوکراین شده است. اوکراین اعلام کرده است تا زمانی که روسیه به مرزهای ۱۹۹۱ بازنگردد، مذاکره در کار نیست؛ درخواستی که کرملین به‌شدت با آن مخالف بوده و تاکید کرده است که اوکراین باید واقعیات فعلی در مرزهای اقلیمی و سرزمینی را بپذیرد و با توجه به آن‌ها مذاکره کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419759

مهمترین اخبار ایران و جهان: