نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:20

پیشروی ۲ کیلومتری ارتش روسیه در شرق اوکراین ظرف ۲۴ساعت

ارتش روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در امتداد بخشی از جبهه شرقی اوکراین، ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۲ کیلومتر پیشروی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته، در امتداد بخشی از محور منطقه دونتسک در شرق اوکراین، بیش از ۲ کیلومتر پیشروی کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، پیشروی نیروهای این کشور در عمق منطقه دونتسک بیش از دو کیلومتر و در امتداد محور لیمان ۴ کیلومتر بوده است.

همچنین بنا به اعلام مسکو، نیروهای مسلح این کشور در ضدحملات موفق خود، کنترل روستای «سرهیوکا» در استان اودسا را نیز به دست گرفتند.

چند هفته پس از آغاز ضدحملات اوکراین در اوایل ژوئن، روسیه حملات جدیدی را در منطقه شمال شرقی این جبهه که «هلالی» توصیف شده است، تدارک دید.

مسکو ۱۱ جولای نیز اعلام کرده بود که در مجاورت لیمان ۱.۵ کیلومتری پیشروی کرده است. به نظر می‌رسد که ارتش روسیه، برای بیرون راندن نیروهای اوکراین از مناطق تصرف‌شده از جمله باخموت که حالا «آرتیموفسک» خوانده می‌شود و همچنین اعزام دوباره نیرو برای دفاع از جبهه لیمان، مصمم هستند.

پیش از این، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفته بود که آنچه ضدحملات این کشور که بیشتر هیاهوی رسانه‌ای داشت را کُند کرده، میادین مرگبار مین و فقدان سامانه‌های پدافند هوایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404759

مهمترین اخبار ایران و جهان: