نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:58

۲۵۰ هزار زائر از مرز باشماق عازم عتبات عالیات می شوند

مریوان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برنامه‌ریزی برای تردد ۲۵۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق برای سال جاری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری مریوان، مهدی رمضانی در نشست ستاد اربعین استان کردستان با محوریت کمیته زیرساخت که در فرمانداری مریوان برگزار شد، اظهار کرد: تأمین حمل و نقل ارزان آن سوی مرز و تمهیدات لازم برای اسکان در طرف عراقی، پیش بینی موکب‌های مورد نیاز در پایانه و طول مسیر با کیفیت بالا، ضروری است.

وی افزود: کاربری اصلی مرز باشماق، ترانزیتی و تجاری است و گمرک و راهداری باید برای این بخش نیز تمهیداتی مهیا کنند که بخش مسافری و تجاری دچار اختلال نشود و تراز تجاری افت نکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: اربعین پارسال با همت و تلاش شبانه روزی، عیار و تراز مناسبی در کشور داشتیم و با وجود کاستی‌ها نمره بسیار مناسبی در اولین تجربه کسب شد.

رمضانی افزود: در حالی که برآوردهای اولیه حکایت از حضور ۱۰ هزار زائر داشت، ۷۶ هزار زائر از این مرز تردد کردند که ۷.۶ برابر بیشتر از برآورد اولیه بود.

وی توجه به وجه معنوی و اهمیت موضوع اربعین را مورد تاکید قرار دارد و گفت: همه اعضای ستاد باید خود را مکلف بدانند در حوزه مسئولیتی که برعهده دارند، امکانات مورد نیاز را تأمین کنند.

به گفته رمضانی، خدمت به اربعین به نوعی خدمت به توسعه زیرساخت‌های استان است و منافع آن به استان بر می‌گردد و اربعین تسریع کننده این توسعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی باشماق در حوزه زیرساخت، مشکلات کمتری دارد، افزود: بیشتر مشکل حوزه زیرساخت به مسیر سنندج تا مرز باشماق مربوط می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404915

مهمترین اخبار ایران و جهان: