نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 18:21

جذب گلر خارجی برای پرسپولیس اشتباه است/ به کسی بی‌احترامی نکردم

دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس با انتقاد از جذب دروازه‌بان خارجی گفت: با تصمیمی که باشگاه گرفته است سهمیه سال آینده می سوزد!

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیرانوند پس از خروج از جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خبرنگاران گفت: صحبت‌هایی که پس از بازی با آلومینیوم کردم باعث دعوتم به کمیته انضباطی شد. من صحبت‌هایی را به نفع باشگاه پرسپولیس کردم. من هیچ بی احترامی به شخصی نکردم. برای هواداران و باشگاه پرسپولیس صحبت کردم. گفتم اگر قرار است به خاطر هوادار در استادیوم آزادی بدون تماشاگر باشیم استادیوم محل برگزاری بازی ما را تغییر دهند.

او درباره نگاه کلان به تعمیر و مرمت ورزشگاه آزادی افزود: من نمی‌توانم درباره این مسائل نظری بدهم. آنچه من می‌توانم بگویم دفاع از حق هواداران پرسپولیس است. اولین بازی فصل را حق هواداران می‌دانم که بیایند و ببینند. چیزی که من و شما خبرنگاران دیدیم و شنیدیم این است که تا چندین هفته نمی‌توانند هواداران بیایند.

دروازه بان ملی پوش پرسپولیس درباره عدم حضور تماشاگران برای اهدای جام قهرمانی سوپرکاپ در هفته سوم لیگ برتر یادآور شد: من شنیدم آقای درویش به سازمان لیگ نامه زده که جام قهرمانی سوپرکاپ را با حضور تماشاگران بدهند و اصلا بدون آنها فایده ندارد. باید برای جام قهرمانی باید هواداران بیایند.

بیرانوند در خصوص بازی حساس مقابل تراکتور افزود: تراکتور تیم خیلی خوبی است. آنها کادر فنی خوبی دارند و بازیکنان با کیفیتی جذب کرده است. هفته اول ظرایط فرق می‌کند و آنها بازی را باختند اما ما می‌دانیم با چه تیم با کیفیتی بیرون از تهران بازی داریم. من همیشه می‌گویم تمام تیم صحیح و سالم باشند و کسی مصدوم نشود. اول لیگ است و هیچ چیز مشخص نیست. از هفته اول تا سوم و چهارم نمی‌توان هیچ نظری داد. از هفته هفتم به بعد می‌توانید تیم‌های مدعی را پیدا کنید.

بیرانوند در خصوص جذب گلر دوم از کشور برزیل نیز موضعی منظقی داشت. او با انتقاد از این تصمیم گفت: اگر بحث دروازه بان خارجی باشد تا جایی که می‌دانم بازیکن خارجی باید ۶۰ درصد بازی‌ها را بازی کند. هر باشگاه هم می‌تواند ۶ سهمیه خارجی بگیرد. اگر آنها را بازی ندهد فصل آینده سهمیه سوخته حساب می شوند. در حال حاضر پرسپولیس سه خارجی دارد. در بین این سه نفر سخت است آنها بازی کنند. در بین آنها شاید یک نفر بتواند ۴۰ - ۵۰ درصد بازی کند.

بیرانوند ادامه داد: تا جاییکه من می‌دانم با گلر خوب ۱۹ ساله برزیلی گرفته است اما با این تصمیم سهمیه سال آینده را صد درصد می‌سوزاند.

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: فصل گذشته دیدید در بازی با نساجی مازندران خودم خواستم احمد گوهری بازی کند. او با من بدون حاشیه و حرف تمرین کرد. یک فصل به خوبی فعالیت کرد. از ننکا خواستم در آن بازی به میدان برود. گلر خارجی زیر ۲۱ سال سهمیه می‌سوزاند. حدود ۱۴ - ۱۵ میلیارد تومان پول می‌گیرد. این گول را به هواپیمای تیم و اسکان هتل‌ها می‌دادید.

وی در ادامه صحبت هایش بدون این که نامی از استقلال ببرد به این تیم که دوره پیش فصل را خوب برگزار نکرد واکنش نشان داد و گفت: برخی تیم ها می گفتند که ما نمی توانیم بازی خوبی انجام بدهیم، تمرین نداشتیم و دیر یارگیری کردیم و ...، اما کارشان را در هفته اول انجام دادند.

بیرانوند با ادامه انتقاداتش نسبت به جذب گلر خارجی گفت: ما همین الان گلرهای خیلی خوبی داریم. همین الان دو دروازه بان خیلی خوب داریم. او را هوادار می‌خواهد اما چون قرارداد پنج ساله دارد آقا یحیی اجازه نمی‌دهد قطعی برود و باید قرضی برود.

بیرانوند در خصوص نیامدن محمدرضا خالدآبادی به پرسپولیس و رفتن به استقلال یادآور شد: با خالدآبادی قبل از اینکه به استقلال برود صحبت کردم. من چیزهایی درباره خالدآبادی می شنوم که ناراحت می‌شوم. او گلر آینده داری است. آقای عنایتی حالا برای استفاده از او در تیم امید شاید به مشکل بخورد. امیدوارم بهترین‌ها برایش رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440359

مهمترین اخبار ایران و جهان: