نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 01:34

وکیل بیرانوند: ۲ باشگاه داخلی دیگر رقمی بیشتر از استقلال پیشنهاد دادند/ در پرسپولیس گفتند ما بیرانوند را نمی‌خواستیم!

وکیل علیرضا بیرانوند گفت، علاوه بر استقلال دو باشگاه دیگر داخلی نیز به این بازیکن پیشنهاد داده‌اند که رقم آنها بیشتر از استقلالی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند درباره فسخ قرارداد این بازیکن با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: قرارداد بیرانوند با پرسپولیس 18 میلیارد و 200 میلیون تومان است. از این مبلغ 12 میلیارد و 500 میلیون آن مبلغ پایه است و مابقی آپشن‌ها. مبلغی که قبل از نوتیس اول به بیرانوند پرداخت شده بود حدود 55 درصد از این مبلغ است. یعنی حدود 10 میلیارد تومان به او پرداخت شده بود و هشت میلیارد و 200 میلیون تومان طلب علیرضا بیرانوند از باشگاه پرسپولیس بود. 

 

وی که با برنامه فوتبال برتر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بعد از نوتیس دوم 700 میلیون تومان به حساب بیرانوند واریز شد. بنابراین مطالبات او از پرسپولیس حدود هفت میلیارد تومان است. اگر باشگاه پرسپولیس و درویش برای کار بیرانوند ارزش قائل بودند، پول او را پرداخت می‌کردند. آنها از مشکلات علیرضا باخبر بودند. قرار بود پول او را بدهند، اما زمانی که به باشگاه رفتم به من گفتند که بیرانوند اصلاً گزینه ما نبود و ما فلان شخص را می‌خواستیم و باید او را جذب می‌کردیم. من هم تمام این صحبت‌ها را به بیرانوند انتقال دادم و این اختلاف‌ها پیش آمد. به نظرم باشگاه به او بی‌احترامی کرد. ما حتی نوتیس دوم را هم به پرسپولیس دادیم و این نشان می‌دهد که بیرانوند نمی‌خواست قراردادش را فسخ کند. در نوتیس دوم پنج روز دیگر فرصت دادیم، ولی مطالبات پرداخت نشد. 

وکیل علیرضا بیرانوند در واکنش به اینکه درویش مدعی است پرداخت آپشن‌ها تاریخ ندارد گفت: شما مقررات فیفا را بخوانید. قانون حاکم بر قرارداد، قانون زمان عقد قرارداد است. حالا فدراسیون فوتبال دستورالعملی داده که با قانون فیفا در تضاد است. بنابراین قطعاً روزی می‌رسد که در دادگاه CAS پرونده‌های زیادی علیه باشگاه‌های ما تشکیل خواهد شد. باشگاه پرسپولیس حتماً می‌تواند شکایت کند. گردن ما هم از مو باریک‌تر است و کمیته وضعیت، کمیته استیناف و دادگاه CAS در این باره تصمیم خواهند گرفت. آنجا مشخص می‌شود فسخ قرارداد قانونی بوده است یا نه. قبلاً هم این اتفاقات افتاده و کاملاً مشخص است.

سلیمانی در واکنش به این موضوع که 48 ساعت قبل با باشگاه پرسپولیس توافق کرده بودند، گفت: توافق نشده بود. قرار شد مطالبات بیرانوند را بدهند، اما ندادند. بیرانوند هم گفت که به او بی‌احترامی شده است. احترام باید عملی باشد. بیرانوند دو بار نوتیس داده است، به نظرم اگر پنج میلیارد هم به او می‌دادند، قراردادش را فسخ نمی‌کرد. این پول حق بیرانوند است. وقتی پول ندهید امور زندگی بازیکن نمی‌چرخد. علیرضا مجبور شده است وام بگیرد. وقتی دو بار نوتیس داده شده است، به نظرم نوتیس سوم توهین به خود بیرانوند بود. زمانی که پول پرداخت نمی‌شود چرا باید کوتاه بیاید. بیرانوند اندازه بازیکنی نبود که حتی فیکس هم بازی نکرد، اما رفت و پولش را گرفت؟ او باید حقش را بگیرد. باشگاه چرا باید توهین کند؟ چرا کسی که هیچ سمتی در باشگاه ندارد می‌گوید که نمی‌خواهد بیرانوند در پرسپولیس باشد؟ مگر این باشگاه سرمربی و مدیرعامل ندارد؟ چرا باید مدیرعامل باشگاه در جلسه حرف آن شخص را برای من تکرار کند؟!

«من به بیرانوند مشورت می‌دهم و تصمیم‌گیرنده خود اوست.»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: عشق هم برای دهه 60 است. الان هزینه زندگی را می‌بینید.

وکیل بیرانوند درباره اینکه شنیده می‌شود قبل از فسخ قرارداد او با باشگاه استقلال مذاکره شده است، گفت: خیر، اصلاً مذاکره‌ای نکردیم. بعد از فسخ قرارداد تماس‌ها زیاد شد، فقط هم استقلال نیست و دو باشگاه داخلی دیگر حتی مبلغی بیشتر از استقلال پیشنهاد دادند. 

سلیمانی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد هست، ولی مسائلی که مطرح می‌شود درست نیست. پرسپولیس اگر شکایت دارد می‌تواند انجام دهد. ما هم دفاع می‌کنیم. ما مطمئن بودیم که فسخ قرارداد قانونی است و این کار را انجام دادیم. با کسی هم دعوا نداریم. بیرانوند عشقش را در عمل ثابت کرده است. خودش هم در مذاکره گفت که مطالباتش را بدهند و اضافه بر قراردادش نمی‌خواهد، عشقش را هم اینطور ثابت کرد.

وی در خاتمه گفت: استقلال و دو باشگاه دیگر با ما صحبت کردند، اما تصمیم گیرنده بیرانوند است و تصمیمی می‌گیرد که به فوتبالش کمک کند.

انتهای پیام/ 

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1328559

مهمترین اخبار ایران و جهان: