نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:45

۴۰۰ نظامی دیگر ارتش اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه مدعی شد در ادامه مقابله با ضدحملات ارتش اوکراین در محورهای مختلف صدها نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز نابود شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات جنگ مدعی شد ارتش اوکراین در شبانه‌روز گذشته در نتیجه تلاش‌های ناموفق ضدحملات، بیش از ۴۰۰ نظامی را در محورهای جنوبی منطقه دونتسک از دست داد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته ده‌ها تانک و خودرو زرهی و دیگر تجهیزات نظامی ارتش اوکراین هم نابود شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنو موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

بنا بر گزارش مقامات اوکراینی در ۱۲ روز گذشته ارتش این کشور تنها چند روستای کوچک در منطقه دونتسک را از کنترل نیروهای روسیه خارج کرده است و تاکنون این تنها دستاورد ضدحملات بزرگ است.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه مدعی شد که از روز نخست ضدحملات اوکراین تاکنون افزون بر انهدام ده‌ها تانک و خودروی زرهی پیشرفته اهدایی غربی‌ها، بیش از ۷۵۰۰ نیروی نظامی اوکراینی نیز در این حملات کشته شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288615

مهمترین اخبار ایران و جهان: