نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 20:50

بازگشایی راه‌های عشایری در استان سمنان

اصلاح مسیر و بازگشایی راه‌های عشایری با بیش از هفت هزار کیلومتر طول با پیگیری شورای عشایری استان سمنان محقق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اداره کل امور عشایری استان سمنان با پیگیری مطالبات عشایر در قالب شورای عشایری استان سمنان و با برگزاری بیشترین جلسات و مصوبات محقق‌شده در سال ۱۴۰۱، حائز رتبه برتر در ادارات کل امور عشایری کشور شد.

برگزاری بیشترین جلسات تخصصی شورای عشایر استان سمنان و تصویب بیش از ۱۰۱ مصوبه در سطح استان و شهرستان‌ها در حوزه‌های امور زیربنایی، عمران، امور کشاورزی، امور دام، امور رفاهی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، انتظامی، بهداشتی و درمانی و ... که بیش از ۹۰ درصد این مصوبات محقق شده است، از جمله مهم‌ترین دلایل انتخاب اداره کل امور عشایری استان سمنان به عنوان استان برتر کشور محسوب می‌شود.

اهم مصوبات محقق شده از سوی اداره کل امور عشایری استان سمنان شامل اصلاح مسیر و بازگشایی راه‌های عشایر با بیش از هفت هزار کیلومتر، آب‌رسانی به استقرارگاه‌های عشایری و معبر کوچ به ظرفیت ۸۵ میلیون لیتر (این میزان دو برابر سنوات گذشته است)، خرید دام عشایر به ظرفیت بیش از ۳۱ هزار رأس، توزیع نهاده امانی به میزان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن، توزیع آرد به میزان بیش از ۹۰۰ تن و ارائه تسهیلات دامدار کارت به عشایر است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289015

مهمترین اخبار ایران و جهان: