نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:21

صنعت هسته‌ای باعث آبروی کشور شده است

امام جمعه خوروبیابانک گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان و دانشمندان هسته‌ای ضمن تشکر از آنان نمایشگاه را عالی، خشنودکننده و بشارت‌بخش توصیف کردند و این یعنی صنعت هسته‌ای باعث آبروی کشور شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: اکنون یکی از چالش‌ها و معضلات مهم کشور پیری جمعیت و از مهم‌ترین موانع جوانی جمعیت، کاهش ازدواج است که باید فرهنگ حسنه واسطه‌گری در ازدواج پررنگ شود.

وی افزود: با پرهیز از تجمل‌گرایی، تشریفات، تفاخر و فخر‌فروشی‌ها شاهد ازدواج آسان خواهیم بود زیرا یکی از موانع ازدواج جوانان، سخت‌‌گیری‌ها است و وقتی جوانی ذهنش ازدواج پرخرج باشد و جامعه هم این ذهنیت را برای او القا و پررنگ کند یک مانع بزرگی را برای تشکیل خانواده جلوی خودش می‌بیند.

رمضانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فقط خطبه عقد کسانی که ۱۴ سکه مهریه دارند جاری می‌کنند، گفت: مهریه کم و جهیزیه ساده به ازدواج آسان کمک می‌کند البته مهم‌ترین دلیل برای ایجاد انگیزه در جوانان این است که باید ایمان و اعتقاد به وعده خدا پیدا کنند که خدا در قرآن می‌فرماید مردان و زنان را به ازدواج یکدیگر دربیاورید و اگر تنگ‌دست باشند خداوند آن‌ها را از فضل خودش بی‌نیاز می‌کند.

امام جمعه خوروبیابانک در ادامه با اشاره به بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای، بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان و دانشمندان هسته‌ای ضمن تشکر از آنان نمایشگاه را عالی، خشنودکننده و بشارت‌بخش توصیف کردند که این جای امیدواری دارد یعنی صنعت هسته‌ای باعث آبروبخشی به کشور از لحاظ پیشرفت و ایجاد وزن سیاسی و جایگاه جهانی برای ایران شده است.

وی ادامه داد: جهانیان دیگر ایران را نمی‌توانند یک کشور عقب مانده فرض کنند، از دیگر محاسن صنعت هسته‌ای حفظ روحیه امید و اعتماد به نفسی است که در جامعه ایجاد می‌شود و این نقطه‌ی مقابل تلاش‌های دشمن در مأیوس کردن ملت ایران است.

رمضانی با تأکید بر اینکه دشمنان باید بدانند ملتی که عقبه عاشورا و مهدوی دارد هرگز شکست پذیر نمی‌پذیرد و ناامید نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار ابراز داشتند باید از دانش هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی مردم از جمله صنعت، محیط زیست، آب شیرین‌کن‌ها، درمان بیماری‌ها و کشاورزی استفاده و منجر به بهبود زندگی مردم شود که صنعت هسته‌ای با توجه کاربردهای فراوان در حوزه‌های مختلف و فوایدی که برای عامه بشر حاصل می‌کند، در قله علم قرار دارد.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک در خصوص مذاکرات هسته‌ای و بزرگنمایی عده‌ای از توافق با غرب و ارتباط دادن آن به کاهش قیمت‌ها، گفت: سیاست نظام و دولت سیزدهم عادی جلوه دادن و نقش متناسب دادن به مذاکرات است و باید در موضع‌گیری و سخنرانی‌ها به اندازه سهمش به آن پرداخت چرا که هدف از فضاسازی‌های رسانه‌ای در مقطع کنونی شرطی‌سازی فضای فعلی و وارد کردن شوک به بازار است.

وی با بیان اینکه دولت تلاش مجاهدانه می‌کند که اقتصاد ما شرطی نشود، اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند این تلاش را وارونه جلوه دهند و آمریکا نیز بار دیگر دچار اشتباه محاسباتی شده است زیرا این دولت نه دولت قبل است و نه شرایط گذشته هم اکنون حاکم است.

رمضانی در پایان بیان کرد: سفر ریاست جمهوری به کشورهای آمریکای لاتین حیات خلوت آمریکا  حاکی از این است که معادلات سیاسی و دیپلماسی ایران دیگر محدود به چند کشور اروپایی نیست و ایران از یک سوراخ دوبار گزیده نشده و دیگر معطل غربی‌ها نخواهد ماند.

پایان پیام / ۶۳۱۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288815

مهمترین اخبار ایران و جهان: