نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 17:16

هسته پیشرفت نهضت بانوان در گیلان تشکیل می‌شود

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم بکارگیری از روش‌های نوین تبلیغی گفت: هسته پیشرفت نهضت بانوان در گیلان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پیرامون سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ساماندهی مبلغین، اعزام مبلغ به مساجد و محافل و شبکه تبلیغ از مأموریت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی از اعزام حدود ۴۲ هزار نفر به مناسبت روز مبلغ در نقاط مختلف گیلان خبر داد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در کنار حوزه علمیه اقدام به اعزام مبلغ در مساجد و محافل می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به رویکرد حمایتی از هیئت‌ها و تشکل‌های دینی از سوی این سازمان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۸۲۵ میلیون تومان به هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی در راستای تحقق جهاد تبیین پرداخت شد.

مهدوی با تاکید بر اینکه حمایت از هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن بسیار اهمیت دارد، گفت: تشکل‌ها و هیئت‌های دینی و مذهبی پیشران مبارزه با جنگ نرم و شناختی دشمن هستند.

وی از صدور مجوز برای فعالیت ۴۵ هیئت مذهبی در گیلان خبر داد و افزود: استان گیلان دارای ۹۶۵ هیئت و تشکل مذهبی و دینی ثبت شده است.

ثبت رسمی حدود ۲۷۰۰ مداح در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت رسمی حدود ۲۷۰۰ مداح در این استان خبر داد و اضافه کرد: با ساماندهی و جهت دهی جامعه مداحان، جلوی انحرافات در این بخش گرفته می‌شود.

مهدوی از برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی برای شهروندان اهل سنت در گیلان خبر داد و بیان کرد: این برنامه‌ها در شهرهای آستارا، رضوانشهر و تالش برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت جهاد تبیین، افزود: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی سازمان تبلیغات در گیلان شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل هسته پیشرفت نهضت بانوان در استان خبر داد و اضافه کرد: شبکه سازی ویژه بانوان مومنه و انقلابی پیش نیاز مبارزه با جنگ ترکیبی و شناختی است.

مهدوی با تاکید بر لزوم فضاسازی تبلیغی برای حضور بانوان متدین و انقلابی به عرصه، اضافه کرد: شبکه تبلیغ دختران حاج قاسم در گیلان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به نقاط مثبت و قوت رشت در حوزه دینی و مذهبی، افزود: با انجام تجمعات گسترده و پرشور، دنبال معرفی رشتِ مذهبی هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم تغییر روش تبلیغ دین در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: سازمان تبلیغات محصور روش تبلیغ سنتی نشده و با رویکردهای امروزی به تبلیغ دین می‌پردازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293259

مهمترین اخبار ایران و جهان: