نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 19:50

پلیس اجازه عادی انگاری کشف حجاب را در جانعه نمی دهد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس مجری قانون است، گفت: پلیس اجازه عادی انگاری کشف حجاب را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی حاجیان در همایش چادرهای آسمانی با تبریک فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ ایرانی اسلامی در می‌یابیم که حجاب از دیرباز مورد اهمیت و تاکید بوده و همواره از زنان محجبه به نیکی یاد شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در فرهنگ کردی به زن آفرد به معنای آفریننده گفته می‌شود، گفت: همین یک کلمه به خوبی جایگاه و ارزش واقعی زن را در میان مردم کرد زبان مشخص می‌کند.

حاجیان تصریح کرد: ارزش و احترامی که در فرهنگ ایرانی اسلامی برای مقام زن قائل هستند را به جرأت می‌توان ادعا کرد در هیچ کجای جهان دیده نمی‌شود، مقام زن و مادر در جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند و والاست و این را همه دنیا هم فهمیده اند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه با تاکید در خصوص حفظ حجاب و عفاف برای زن در فرهنگ ایرانی اسلامی را به خاطر قداست و جایگاه بالای آن دانست و گفت: در کشورهای غربی به زن به چشم یک ابزار نگاه می‌کنند و شاهد هستیم از آنها به عنوان مدل و الگو برای منافع اقتصادی بهره می‌گیرند.

وی با اشاره به قدرت اجتماعی و فرهنگی بالای زن مسلمان، خاطرنشان کرد: آنها انسان‌هایی تمدن ساز و مولفه‌هایی فرهنگ ساز هستند و اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنند قطعاً همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

حاجیان با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب، گفت: یکی از راه‌هایی که برای این کار انتخاب کرده اند ضربه زدن به بنیان خانواده و تضعیف کانون خانواده‌ها با ترویج بی حجابی و بی بندباری است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اواسط دهه ۷۰ نسبت به شبیخون فرهنگی دشمنان هشدار دادند، شبیخونی که امروز برخی اثرات منفی آن را مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که عده معدودی از زنان و دختران بی حجاب یا بدحجاب در انزار عمومی ظاهر می‌شوند.

وی در ادامه و با تاکید بر اینکه پلیس در کنار نگاه ایجابی و اجرای کارهای فرهنگی، اهتمام لازم برای برخوردهای سلبی را هم دارد، گفت: ما به عنوان حافظ ارزش‌ها و اعتقادات جامعه اجازه نمی‌دهیم عده‌ای معدود با بی حجابی یا بدحجابی بخواهند هنجارشکنی کنند.

حاجیان با بیان اینکه پلیس به عنوان ضابط قانون اجازه کشف حجاب را نخواهد داد و بر اساس قانون با هرگونه هنجارشکنی برخورد خواهد کرد، گفت: آن‌هایی که عامدانه بدون حجاب در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند منتظر برخوردهای پلیس باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: من و همکارانم هم قسم شده ایم تا آرامش خود را فدای آسایش مردم کنیم و در این راه نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در پایان، پلیس را همراه مردم دانست و افزود: هیچ هدفی جز تأمین آسایش و امنیت شهروندان نداریم و خوشبختانه امروز تعامل و همکاری و اعتماد بسیار خوبی میان پلیس و مردم وجود دارد که باید تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349959

مهمترین اخبار ایران و جهان: