نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:39

کشور فرصت هزینه و خطا را در حوزه هوشمندسازی ندارد

معاون حکمرانی الکترونیکی سازمان استخدامی با تاکید بر اینکه کشور دیگر فرصت هزینه و خطا را در حوزه هوشمند سازی را ندارد، گفت: تجربه موجود در کشور نیاز به وقوع انقلاب در نظام اداری کشور را با کمترین تبعات ضروری کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا عطاردی، معاون حکمرانی الکترونیک سازمان استخدامی در جلسه هوشمند سازی استان زنجان به مشکلات ناشی از بروکراسی اداری در کشور اشاره و اظهار کرد: این نظام اجرای امور را برای خود ما متولیان هم سخت کرده است.

معاون حکمرانی الکترونیک سازمان استخدامی با بیان اینکه تجربه موجود در کشور نیاز به وقوع انقلاب در نظام اداری کشور را با کمترین تبعات ضروری کرده است، افزود: راه‌کار این انقلاب الکترونیکی کردن و شفاف‌سازی است.

وی با تاکید بر اینکه طی این مسیر با اصلاحات تدریجی به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: هوشمند سازی در روی کاغذ ۶۷ درصد و در عمل و احساس مردمی در این حوزه زیر ۳۰ درصد با صرف هزینه و وقت فراوان است.

عطاردی اقدامات انجام شده برای هوشمند سازی دولت را متذکر شد افزود: در این مسیر ضمن حرکت به سمت هوشمند سازی دولت، باید نسبت به الگوسازی هم اقدام کرد..

معاون حکمرانی الکترونیکی سازمان استخدامی با تاکید بر اینکه کشور دیگر فرصت هزینه و خطا را در حوزه هوشمند سازی دولت ندارد، اضافه کرد: باید متوجه بود که در نظام اداری راحت‌ترین کار صدور بخشنامه است و باید این مسیر عوض و نسبت به الگوسازی در این حوزه اقدام شود.

وی نمونه الگوسازی را راه‌اندازی بانک رسالت و موفقیت‌های این بانک اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به وجود این الگو از بانک‌داری، دیگر هیچ کسی نمی‌تواند بگوید نمی‌شود.

عطاردی با بیان اینکه انتخاب زنجان به عنوان استان الگوی در تحول دیجیتال با اما و اگرهایی از جمله فراهم نبودن زیرساخت‌ها همراه بود: افزود: آنچه در این میان ملاک انتخاب بود، اراده، عده و عٌده بود که با توجه به وجود اراده بقیه موارد هم فراهم خواهد شد که پشتیبانی هم انجام می‌شود.

معاون حکمرانی الکترونیک سازمان استخدامی با تاکید بر اینکه در این حوزه نقش بازیگران دیگر مهم‌تر از دولت است، ادامه دهد: یادمان باشد انقلاب ایران بر پایه اراده مردم ایران شکل گرفت و هرگاه به مردم اعتماد شد خیر آن متوجه اجتماع شد.

وی تاکید کرد: بسته «زنجان من» به عنوان پروژه اولویت‌دار مصوب و مورد حمایت است که گام به گام عملیاتی خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349659

مهمترین اخبار ایران و جهان: