نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 08:56

۱۳۷۱ واقعه ازدواج در خراسان جنوبی ثبت شد

بیرجند- مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، هزار و ۳۷۱ واقعه ازدواج در مناطق شهری و روستایی استان به ثبت رسیده است.

مرتضی امیرآبادی در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت ازدواج در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۳۷۱ واقعه ازدواج در مناطق شهری و روستایی استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۹۶۶ واقعه ازدواج در مناطق شهری و ۴۰۵ واقعه در مناطق روستایی بوده است.

امیرآبادی میانگین سن مردان در این ازدواج‌ها را ۲۷ سال و هشت ماه و میانگین سن زنان را ۲۲ سال و ۹ ماه اعلام کرد و افزود: در ۱۵۷ مورد از ازدواج‌های به ثبت رسیده مرد و زن همسن، در ۱۰۹۷ مورد مرد بزرگ‌تر از زن و در ۱۱۷ مورد نیز سن زن از مرد بزرگ‌تر بوده است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: ۸۸ درصد ازدواج‌های به ثبت رسیده برای مردان در سنین جوانی یعنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال بوده و در زنان هم این عدد، ۶۵ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲۸ مورد ازدواج برای مردان سالمند بیشتر از ۶۰ سال و پنج مورد برای زنان در این بازه سنی به ثبت رسیده است، گفت: خراسان جنوبی رتبه یازدهم کشوری در نرخ ازدواج در سال گذشته را داشته است.

امیرآبادی با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج نورانی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج، بیان کرد: فرارسیدن این روز فرصتی مغتنم بوده تا سیره جاویدان ائمه اطهار (س) و ترویج ازدواج آسان فرهنگ سازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296915

مهمترین اخبار ایران و جهان: