نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 22:26

لاوروف: راه‌حل غربی‌ها برای جنگ اوکراین جدی نیست

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که کشورهای غربی در پیشنهادهایی که برای جنگ اوکراین مطرح می‌کنند، جدی نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که کشورهای غربی در پیشنهادهایی که برای راه حل جنگ اوکراین مطرح می‌کنند، جدی نیستند.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد کرد: «اظهارات رهبران کشورهای غربی درباره ارتباط با پوتین در خصوص اوکراین قابل احترام نیست».

وی ادامه داد: «ما با آمریکا درباره فعالیت سفارت‌خانه‌ها در ارتباط هستیم اما در برطرف کردن موانعی که از زمان اوباما ایجاد شده، هنوز موفق نشده‌ایم».

لاوروف گفت: «هیچ کسی خواهان جنگ هسته‌ای نبوده اما صحبت در مورد آن در غیاب یک چارچوب راهبردی به معنای تکیه بر شانس است».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که جنگ در اوکراین همچنان ادامه داشته و اوکراینی‌ها در ضد حملات خود علیه روسیه موفقیتی به دست نیاورده‌اند. دو مقام غربی و یک مقام ارتش آمریکا چند روز پیش به شبکه «سی.ان.ان» گفته‌ بودند موفقیت‌های پاتک اوکراین علیه روسیه کمتر از حدانتظار بوده و نیروهای ارتش روسیه در حال نشان دادن شایستگی‌هایی هستند که بیشتر از انتظارات ارزیابی‌های غربی بوده است. 

یکی از مقام‌هایی که با سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرد تصریح کرده بود: «این پاتک در هیچ یک از جبهه‌ها انتظارات را برآورده نکرده است.»

طبق ارزیابی‌هایی که طرف‌های غربی انجام داده‌اند خطوط دفاعی روسیه‌ مستحکم است و این موجب شده نیروهای اوکراین توان نفوذ به آن را نداشته باشند. علاوه بر این، نیروهای روسیه در منهدم کردن تجهیزات زرهی اوکراینی‌ها با موشک و مین موفق عمل کرده‌اند و از نیروی هوایی خود به طرز موثر استفاده کرده‌اند. 

یکی از مقام‌های غربی مورد استناد سی‌ان‌ان گفت نیروهای اوکراین در برابر میدان‌های مین «آسیب‌پذیر» نشان داده‌اند و نظامیان روسیه در عملیات‌های دفاعی‌شان «توانمند» بوده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316115

مهمترین اخبار ایران و جهان: