نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:19

نقطه عطف تفکر و نظام تشکیلاتی هدایت انسان به سوی رستگاری است

مشهد ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: اسلام دارای وجه بسیار مهمی همچون بعد تشکیلاتی است. نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در آئین معرفی، خوانش و نقد و بررسی کتاب «تشکیلات بهشتی» که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با حضور نویسنده اثر برگزار شد، ضمن تبریک عیدسعید قربان و گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه سیدمحمد بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری آئین معرفی کتابی ارزشمند از نویسنده جوانی هستیم که آن روزگار را لمس نکرده است. محسن ذوالفقاری به واسطه علاقه شخصی به حوزه تشکیلات شهید بهشتی و احساس وظیفه در خصوص نشر آن، درصدد چاپ و نشر این کتاب برآمده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه دین اسلام، دینی چند بعدی است، اظهار کرد: اسلام دارای وجه بسیار مهمی همچون بعد تشکیلاتی است. نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است. قطعاً خروجی این کتاب می‌تواند به درک صحیحی از کار تشکیلاتی و انقلابی به سبک شهید بهشتی با توجه به اینکه ایشان از بنیانگذاران و تاثیرگذاران شکل‌گیری انقلاب بودند و بر طبق نظریه گام دوم انقلاب و کمک شایانی نماید.

وی تاکید کرد: امروزه احزاب، گروه‌ها و طبق نظریه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هسته‌های مقاومت نیازمند یادگیری فنون کار تشکیلاتی هستند. این کتاب می‌تواند این نیاز اساسی را برطرف کند.

سبزیان در خصوص تبلیغ و توزیع کتاب «تشکیلات بهشتی» در بین مسئولین استانی اعلام آمادگی کرد.

شهدا سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دکتر بهشتی گفت: امروز سالروز شهادت افرادی را گرامی می‌داریم که جان خود را برای اعتلای اسلام و سربلندی مسلمانان از دست دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: از محسن ذوالفقاری، نویسنده جوان و زمان‌شناس کتاب «تشکیلات بهشتی» تشکر می‌کنم که دغدغه‌مندانه به حوزه تشکیلات اسلامی نگاه کردند.

وی اظهار کرد: شهدای عزیز ما به ویژه شهدای انقلاب و محراب، سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. عزیزانی که با تحمل بسیار از سختی‌ها اعم از شکنجه، تبعید، خفقان و … این انقلاب را به بار نشاندند. امروز وظیفه ما است که به منظور ادامه راه آنان، نسبت به نشر آداب، برنامه و سیره آنان همت گماریم.

سلطانی گفت: امیدوارم با اجرای این قبیل برنامه‌ها بتوانیم ادای دینی به ساحت شهدای نظام و ۱۷ هزار شهید ترور داشته باشیم. هنگامیکه در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به دست منافقین انجام شد، همه اقشار جامعه از مخالف تا موافق، نگران حال دکتر بهشتی بودند و این نشان از مظلومیت و محبوبیت ایشان داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: امام راحل سخنانی فراوانی در خصوص شهید بهشتی فرموده‌اند، اما پس از شهات ایشان فرمودند «آنچه که شهادت ایشان در مقابل آن، ناچیز است و بابت آن تأسف می‌خورم، مظلومیت ایشان بود». امیدوارم این برنامه بتواند از مظلومیت ایشان به صورت کامل و جامع دفاع کند.

تمامی مطالب کتاب «تشکیلات بهشتی» برگرفته از سخنان این شهید بهشتی است

در پایان محسن ذوالفقاری، نویسنده کتاب «تشکیلات بهشتی» در خصوص انگیزه نگارش این کتاب، اظهار کرد: داستان تولد کتاب به سالهای دوم و سوم دانشگاه من باز می‌گردد. هنگامیکه قصد شروع برخی از فعالیت‌های فرهنگی را در مساجد شهرک غرب تهران داشتم. از یکی فعالان فرهنگی درخواست کمک کردم و ایشان شرط یاری خود را خوانش کتاب «حزب جمهوری اسلامی» اثر دکتر بهشتی، عنوان کرد.

نویسنده کتاب «تشکیلات بهشتی» تصریح کرد: این کتاب را مطالعه کردم و پس از آن به مطالعه دیگر آثار شهید بهشتی پرداختم. کتاب‌هایی که همچون شخصیت ایشان به واقع مظلوم واقع شده‌اند. به جرأت می‌توان گفت آثار شهید بهشتی برای شروع و انجام فعالیت‌های تشکیلاتی یک منبع و مرجع بسیار قوی و مؤثر هستند. تجربه خوانش آثار شهید بهشتی، استفاده از آنان در محافل و تشویق دوستان انگیزه اصلی نگارش این کتاب شد.

وی تاکید کرد: نقطه قوت کتاب «تشکیلات بهشتی» در این است که تمامی مطالب آن برگرفته از سخنان شهید بهشتی است.

ذوالفقاری با اشاره به چاپ جدید کتاب، گفت: در ویراست جدید کتاب، بسیاری از نظریه‌ها و سخنان شهید بهشتی گنجانده شده که در هیچ کتابی وجود ندارد و به واسطه اسناد و مدارک به آن دست پیدا کرده‌ام.

گفتنی است؛ کتاب «تشکیلات بهشتی نظرات تشکیلاتی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی» اثر محسن ذوالفقاری در سال ۱۴۰۰ توسط نشر معارف در ۲۸۰ صفحه به چاپ رسید. همچنین در پایان از پوستر مسابقه کتابخوانی «تشکیلات بهشتی» بر اساس کتاب معرفی شده نیز رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312859

مهمترین اخبار ایران و جهان: