نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 11:20

پاروزنی یک جانباز از بندرترکمن تا آستارا با شعار حفظ محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن از آغاز مراسم پاروزنی در دریای خزر از بندرترکمن تا آستارا توسط جانباز جنگ تحمیلی با شعار حفظ محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان ، علی بیانی اظهار کرد: یکی از پیشکسوتان گیلانی رشته ورزشی قایقرانی و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس با شعار «ساحل سبز» ، محیط زیست پایدار وهمچنین اشاعه فرهنگ محیط زیست، برنامه پاروزنی عرض ۷۰۰ کیلومتری سواحل خزر را از بندرترکمن استان گلستان آغازکرد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه و با مساعدت‌ فرمانداری و دستگاه متولی در ورزش و جوانان هیات قایقرانی استان گلستان، دریابانی، هلال احمر، حفاظت منابع شیلات آشوراده و محیط زیست شهرستان بندرترکمن در نظر دارد تا نوار ساحلی دریای خزر در کرانه‌های جنوبی این اکوسیستم ارزشمند را با هدف اشاعه فرهنگ محیط زیست پاروزنی کند.

وی افزود :فاصله بخش شرقی خزر در بندر ترکمن تا بخش غربی آن در آستارا حدود ۶۷۰ تا ۷۰۰ کیلومتر مسافت دارد که انشاالله در مدت ۲۰ روز پاروزنی خواهد شد.

بیانی گفت: در صورت مساعد بودن هوا روزانه ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از پهنه آبی خزر را طی خواهد شد و همزمان با اجرای این فعالیت ورزشی برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی بیشتر مقوله محیط زیست در شهرهای ساحلی در دستور کار است و شعار ساحل پاک، محیط زیست پایدار را فریاد خواهد زد.

بیانی افزود: در ابتدای مراسم یک بهله پرنده شکاری از نوع دلیجه ، توسط  این فرد علاقه مند به محیط زیست در نوار ساحلی بندرترکمن رهاسازی شد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312715

مهمترین اخبار ایران و جهان: